SANTYKIAI

Kaip žinoti, kas mums skirta, o kas – ne?3 min read

8 liepos, 2020 2 min
Monika Kuzminskaitė

Autorius:

Monika Kuzminskaitė

Kaip žinoti, kas mums skirta, o kas – ne?3 min read

Reading Time: 2 minutes

Žinote, kaip sako: „Jau jei likimo bus duota, tai bus duota“ arba „Jei nori gauti, tai turi nueiti ir pasiimti“. Kaip man atskirti, kurie dalykai man duoti, o kuriuos turiu pasiimti? Kodėl aš noriu tvirčiausiai laikytis į tuos, kurie manęs nenori, kuriems manęs nereikia? Kodėl aš jų nepaleidžiu? Juk akivaizdu, kad mums nelemta būti kartu, bet ne, aš vis tiek laikausi įsikibusi. Ištveriu kelias dienas, pabūnu abejinga, tada vėl ragais nagais įsikimbu. Ir atvirkščiai: jei veikla, žmogus, daiktas nereikalauja jokių pastangų, jei mums nereikia net piršto ar antakio pajudinti, kad santykiai veiktų, kad darbas vyktų, ar tai reiškia, kad visa tai nulemta likimo? Kad man savaime turėtų būti gera, nes nereikia stengtis? Kaip plūduriuojant ant vandens. Kaip atskirti tai, kas mums skirta, o kas – ne?

Ačiū jums už atsakymą,

Simona

Laimes dieta Patreon banner

—————————————-
Atsako LAIMĖS DIETOS konsultantė, psichologė Monika Kuzminskaitė

Geras klausimas, su gilia šaknimi! Visų pirma, norėčiau jūsų paklausti – kodėl ieškote tokio atsakymo, apie tai, kas nulemta?

Ar šis atsakymas gali būti kažkur jau nuspręstas, užrašytas, nepajudinamai užrakintas, tik jums nepasiekiamas?

Kaip galvojate, kas nutiktų, jei sužinotumėt šį skirtumą, kas nulemta ir kas neskirta?

Kaip tai pakeistų jūsų gyvenimą? Lengviau, paprasčiau priimtumėt sprendimus, mažiau klystumėt, niekada netektų abejoti?

Ar tai reikštų, kad visi reikalingi sprendimai jau turėtų būti nulemti? Ir tada gyventi būtų lengva, paprasta, smagu? Saugu?

Greičiausiai, skamba per daug gerai, kad būtų tiesa. Greičiausiai, taip ir yra. Tačiau vis ieškant tokio atsakymo, iš tiesų leidžiate laikui tekėti ir nespręsti savarankiškai. Pasitikėti savimi, svarstyti, rinktis, spręsti nėra lengva, bet taip pasiekiama ir patikima, viskas, ko tam reikia, jūs jau turite savo galvoje ir savo širdyje.

Pasvarstykite, jei „nelemta būti kartu“ pakeistumėte „nenoriu būti kartu“ arba „negalime būti kartu“ – kas pasikeistų? Gal jaustumėtės mažiau drąsiai, bet galbūt galėtumėte elgtis iškart, nelaukdama, ir neatsisukdama atgal į kažkokį kitokį ženklą, o pasitikėdama jūsų pačios vidiniu balsu? O gal jaustumėtės kažkaip kitaip?

Ar vertinimas, jog kažkas yra lengva ar sunku jau reiškia, kad tai vertinga, prasminga veikla – gal galit tai pamatuoti kitokiu būdu? Gal tas „nulemtumas“ išvis nėra tinkamas matavimo būdas, kai reikia priimti svarbų sprendimą? Gal ieškoti jau praminto tako netinka, gal jums reikia rasti naują, savo sprendimą, neieškant išorinių prasmių? Ramiai apmąstykite tai, leiskite sau pabūti ir nedrąsia, ir neryžtinga, bet kokia – svarbu, kad imtumėte po truputį suprasti, ko norit jūs, ko siekiate, kas jums svarbu. Ir po mažą žingsnį žengti į priekį. Ir jums tikrai pavyks. Sėkmės jums!

Dėl psichologės Monikos Kuzminskaitės konsultacijų kreiptis galite tiesiogiai, per Šaukštas proto paskyrą Facebooke. Monika konsultuoja ir skype programa bei gali prisitaikyti prie jums patogiausio laiko. Pirmyn!

P.S. Klausimų visomis temomis lauksime [email protected] – anonimiškumą garantuojame. Džiaugiamės kiekvienu jūsų laišku bei į kiekvieną jų atsakome, tad rašykite net ir tada, kai klausimo nėra, o rašyti tiesiog norisi!


 

 

Monika Kuzminskaitė

Monika Kuzminskaitė

Aš Monika Kuzminskaitė. Psichologija yra mano antroji profesija - tačiau tik laike, o ne pagal tai, kaip man tai svarbu ir patinka. Baigiau VU Psichologijos bakalauro ir VU Sveikatos psichologijos magistratūros programas; parašiau baigiamuosius darbus apie vaikų gimimo eiliškumo poveikį vaikų elgesiui ir emocijoms ir sveikos vaikų mitybos rūpesčius, kylančius tėvams. Esu Lietuvos psichologų sąjungos narė. Dabar mokausi kognityvinės elgesio terapijos Aarono Becko ir Judith Beck insitute (Beck institute for Cognitive Therapy), baigiau šiuos kursus: Essentials of CBT, CBT for Depression and Suicide prevention, CBT for Anxiety, CBT for Personality Disorders, CBT for Weight Loss and Maintenance.
Patiko straipsnis? Paremkite puslapį Patreone (spauskite mygtuką, esantį žemiau).