SANTYKIAI

Kaip gyventi žinant, kad niekada negalėsiu turėti šeimos?3 min read

31 liepos, 2020 2 min
Monika Kuzminskaitė

Autorius:

Monika Kuzminskaitė

Kaip gyventi žinant, kad niekada negalėsiu turėti šeimos?3 min read

Reading Time: 2 minutes

Kaip man gyventi su žinojimu, kad niekada negalėsiu turėti šeimos?

Tokio laiško sulaukiau į savo Facebook pašto dėžutę. Rašė jaunas vyras, kuriam esu labai dėkinga už drąsą. Ir už norą rasti viltį ir šviesą realybėje, kuri iš pirmo žvilgsnio gali rodytis miglota. Paprašiau su atsakymu pagelbėti LAIMĖS DIETOS konsultantės, psichologės Monikos Kuzminskaitės.


Sveiki,

Laimes dieta Patreon banner

geras klausimas, gilus, nors ir dvelkia gilia neviltimi. Paprastai visada labiau atkreipiu dėmesį į „niekada“ – arba „visada, „niekas“, „viskas“. Tai gražūs ir poetiški žodžiai, bet už jų paprastai slepiasi pervertinimas.
Yra labai, labai mažai dalykų, kurie yra niekada neįmanomi, ir nuo jų, kaip taisyklė, žmogaus gyvenimo laimė mažai tepriklauso.

Žinoma, nežinant jūsų situacijos, sunku detaliau atsakyti į tai, kokio pobūdžio problemas taip apibendrinate, tačiau bet kokiu atveju siūlau štai ką. Skirkite ramią akimirką, ir įvardinkite, kokios priežastys ir sąlygos sukuria jums tokią išvadą galvoje, kas jus verčia taip galvoti? Ar tai realistiška mintis? Ar yra kitų požiūrio kampų į šią situaciją? Kokių turit įrodymų – objektyvių, racionalių – kad taip ir bus? O gal yra įrodymų, kad taip nebus? O gal neturite jokių įrodymų, tik miglotą nuojautą? Ar tokioje situacijoje, kurią apibūdinate – yra ir neutralių, ir teigiamų aspektų (nes paprastai visada yra, tik, emocijų apimti, renkamės tendencingai vertinti tiktai, kas mums kelia nerimą)? Ar pažįstate arba žinote kitų žmonių, kuriems nutiko panašiai? Kaip jie dorojasi su šia situacija? Kaip jie vertina ir apibūdina savo būseną?

Net jei tai iš tiesų yra neišvengiama ir gana realistiškai vertinama padėtis – ar geriausia išeitis yra ilgalaikis apgailestavimas dėl to, kad taip nutiko? Ar galėtų būti geriau, jei rastumėt kitus tikslus, prasmę ir veiklas? Nesakau, kad jas jau turite – bet jei rastumėt, ar galvojat, kad jaustumėtės geriau? Ar kiti žmonės gali ignoruoti tokią padėtį – ar bent jau susitaikyti su ja? Ar turite minčių, kad jūs kitoks, ir jums tai – savo jėgas sutelkti į kitokius tikslu – nepavyks? Žinoma, galbūt to labai norite, o gal ir nenorite to noro atsisakyti , ir tai labai lengvai ir greitai nepasikeis, bet ar jausitės geriau, apgailestaudami dėl neįvykdomo noro, ar imdamiesi veikti ir siekdami kitokio, nors ir ne paties labiausiai trokštamo tikslo? Jei jūsų draugui ar pažįstamui nutiktų lygiai taip pat – ką jam patartumėte, ką pasakytumėte? Ar šie patarimai tiktų ir jums pačiam? Kodėl?

Būtinai lėtai ir ramiai apgalvokite atsakymus į šiuos klausimus. Pasikalbėkite apie tai su draugais. Jei tai daryti nesmagu – būtinai kreipkitės pagalbos į pagalbos liniją arba pas psichologą. Nutaręs kažką daryti, kas tai bebūtų – ar ieškoti pagalbos, ar ieškoti kito plano, ar realistiškai įvertinti esamą situaciją ir sprendimų alternatyvas – jausitės geriau, nei tiesiog leisit nevilčiai ir liūdesiui jus užlieti. Liūdesio nereikia ignoruoti ar blaškyti, jis padės jums susikaupti ir pasiryžti sekantiems žingsniams. O kai jau pasiryšite – tada veikite. Kiek jūs keisite situaciją, tiek ji ir keisis. Sėkmės jums, susikaupimo, ir tikėjimo savimi.

Monika

—–

Dėl psichologės Monikos Kuzminskaitės konsultacijų kreiptis galite tiesiogiai, per Šaukštas proto paskyrą Facebooke. Monika konsultuoja ir skype programa bei gali prisitaikyti prie jums patogiausio laiko. Pirmyn!

P.S. Klausimų visomis temomis lauksime [email protected] – anonimiškumą garantuojame. Džiaugiamės kiekvienu jūsų laišku bei į kiekvieną jų atsakome, tad rašykite net ir tada, kai klausimo nėra, o rašyti tiesiog norisi!

Monika Kuzminskaitė

Monika Kuzminskaitė

Aš Monika Kuzminskaitė. Psichologija yra mano antroji profesija - tačiau tik laike, o ne pagal tai, kaip man tai svarbu ir patinka. Baigiau VU Psichologijos bakalauro ir VU Sveikatos psichologijos magistratūros programas; parašiau baigiamuosius darbus apie vaikų gimimo eiliškumo poveikį vaikų elgesiui ir emocijoms ir sveikos vaikų mitybos rūpesčius, kylančius tėvams. Esu Lietuvos psichologų sąjungos narė. Dabar mokausi kognityvinės elgesio terapijos Aarono Becko ir Judith Beck insitute (Beck institute for Cognitive Therapy), baigiau šiuos kursus: Essentials of CBT, CBT for Depression and Suicide prevention, CBT for Anxiety, CBT for Personality Disorders, CBT for Weight Loss and Maintenance.
Patiko straipsnis? Paremkite puslapį Patreone (spauskite mygtuką, esantį žemiau).