SVEIKATA

Tavo ryto tipas ir pusryčiai pagal jį4 min read

14 spalio, 2020 3 min
Rimantė Kulvinskytė

Autorius:

Rimantė Kulvinskytė

Tavo ryto tipas ir pusryčiai pagal jį4 min read

Reading Time: 3 minutes

Kažkodėl turiu įtarimą, kad nesu vienintelis žmogus, kuris išgirdęs „aš tai be žadintuvo 6-tą nubundu“, su lengva neapykanta suspaudžia kumščius ir ima griežti dantimis. Bet tokių žmonių, laimei, yra. Kaip yra ir pelėdų, ir freelancerių. Ir visiems jiems rytas yra svarbi dienos dalis. Pusryčiai prie to svarbumo labai smarkiai prisideda. Taigi, ką valgyti pagal tai, koks rytinėtojas esate.

 

Pirmas tipas: „Ankstikėlę-nepasigailėtojai“

Tai yra žmonės, viena kurių tikiuosi tapti ateityje (po to, kai nustosiu valgyti „Napoleoną“ lovoje). Jie anksti keliasi, sportuoja, mankštinasi, bėgioja ir žiūri į ekranus su skaičiukais, taip uždirbdami visus pasaulio pinigus.
Jei jūs šitas žmogus, man tikriausiai nereikia sakyti, kad avižos yra tobuliausias maistas jūsų tobuloms smegenims. Rinkitės avižų kruopas, ne dribsnius. Tarp šių dalykų skirtumas toks kaip tarp juodos duonos ir batono. Košę gardinkite DAUG sviesto arba į kavą įsidėkite šaukštą kokosų aliejaus. Riebalai suteiks jums laimės ir pagražins ir taip tobulas formas.

Laimes dieta Patreon banner

 

Antras tipas: „Om-sraigės“

Aš visada keliuosi su žadintuvu (taip, žinoma, IŠNAUDOJU SAVO VALIĄ – paskaityk, kaip ją naudoti).  Ne tik dėl to, kad turiu
mažą vaiką. Man tiesiog patinka ilgi rytai, kai galiu pasidaryti kavos ir arbatos (čia valios apsisprendimui nenaudoju – geriu abi). Jei jūs, kaip ir aš, tikite, kad ramus, tarsi plaukiantis rytas yra pagrindas tobulai dienai, idealus patiekalas jums bus frittata – itališka kiaušinienė su įvairiais priedais (man patinka su kukurūzais ir cukinijomis arba su lašiša, brokoliais ir žirneliais). Frittata tobula, nes jai paruošti nereikia laiko, o kol ji skrunda orkaitėje, aš turiu progą paskaityti žurnalą ar po ilgo dušo kūną išsitepti kremu taip PAMYLĖDAMA SAVE.

 

Trečias tipas: „Madingai vėluojantys“

Jums sunku suprasti žmones, kurie ateina laiku. Kažkodėl jūsų laikrodžiuose visada trūksta to pusvalandžio, tad rytus praleidžiate bėgdami, viena ranka šukuodami plaukus, kita, valydamiesi dantis. Pusryčiai tampa prabanga, bet jų nepavalgę jau 10 ryto galvojate apie pietus. Jūsų atveju idealus variantas yra glotnutis. Ingredientai jam patys įvairiausi. Bet aš visada turiu paruoštuką tokiam reikalui: šaldyti bananai (idealus variantas, kai ima juoduoti – tiesiog nulupkite, supjaustykite ir sušaldykite), šaldytos uogos, šaldyti špinatai. Jei turėsite šių ingredientų kameroje, nereiks kasdien lakstyti į parduotuvę šviežių produktų, taip iš savęs atimant dar laiko.
Į mikserį pilate vandens, dedate šių trijų reikalų, ir, jei reikia tada jau galima pridėti to, kas yra šaldytuve ar spintelėse: šviežūs vaisiai, salotos, sėklos, riešutai, žalias kiaušinis, avokadas, sėlenos.

 

Ketvirtas tipas: „Aš bandžiau nueiti miegoti anksčiau“

Ir vėl sau žadėjote nueiti į lovą iki vidurnakčio? Ir vėl nepavyko? Ir vėl jaučiatės taip, lyg būtumėte miegoję tik 10 minučių?
Rytais jums reikia žadinančio maisto. Pabandykite į racioną įtraukti šiuos ingredientus:
– juodas šokoladas (nemažiau nei 60% kakavos) – ant jūsų rytinės granolos ar košės
– cinamonas – į kavą
– kiaušiniai – trynyje gausu vitamino B12, kuri atsakingas už energijos atsargas
– špinatai – geležies šaltinis. Jeigu jūsų kraujyje trūksta geležies, galite visą dieną jaustis mieguistas.
– vanduo – stebuklai slypi paprastume, tad rytinį miršmiegį stiklinė ar dvi vandens išsklaidys puikiai. O dar aštuonios padės įveikti visą dieną.
– mėtų arbata – jei kava jums nėra būtinas dalykas, įprastinę arbatą pakeiskite mėtų arbata, mat ji garsėja susikoncentruoti padedančiomis savybėmis.

 

Penktas tipas: „Man ir vėl pagirios“

Vakar buvo geras vakarėlis? Šiandien nori riebaus? Nori kokio šūdmaisčio? Visi mes ten buvom, visi mes tą patyrėm. Kaip ir jausmą, kai pagirioms surijus kokių bulvyčių su burgeriu ima kankinti sąžinės graužatis.
Jei jau gyvenate griausmingai, turite tai įvertinti ir pasiruošti pasėkmėms. Po vakarėlio, prieš užmiegant, išgerkite kuo daugiau vandens. Jei turite – aktyvuotos anglies tablečių ir aspirino/vandens su citrinos sultimis.
Rytui rinkitės tai, kas negraužia sąžinės: juodos duonos ir avokado sumuštinį arba kiaušinienę su lašinukais (tokią, kokią kepdavo mama). Jei norisi ko nors lengvesnio, cukraus atsargas atstatykite vandeniu su šaukšteliu medaus, stikline pomidorų sulčių, o skrandį užvesite puodeliu vandens su dviem šaukšteliais obuolių acto.


Daugiau skaitykite čia.


Rimantė Kulvinskytė

Rimantė Kulvinskytė

Esu žurnalistė, televizijos ir radijo laidų vedėja, mama, žmona, dukra ir draugė. LAIMĖS DIETA yra mano kelionė ir bandymas sujungti visus šiuos vaidmenis taip, kad kiekviename jų jausčiausi laiminga. Čia dalinuosi savo asmeniniais išgyvenimais, patirtimis ir pamokomis, kurios suteikia drąsos pradėti dieną. Labai tikiuosi, kad čia rasi kažką artimo sau.
Patiko straipsnis? Paremkite puslapį Patreone (spauskite mygtuką, esantį žemiau).