PODCAST SVEIKATA

Kodėl mums BŪTINAS cholesterolis?2 min read

24 rugpjūčio, 2020 33 min
Rimantė Kulvinskytė

Autorius:

Rimantė Kulvinskytė

Kodėl mums BŪTINAS cholesterolis?2 min read

Reading Time: 2 minutes

Cholesterolis turėtų kiekvieną rytą jaustis nekaip, nes, pasak GINTARINĖS VAISTINĖS vaistininko Kęstučio Beržinio, jis yra viena labiausiai nesuprastų medžiagų. Daugybę metų žmonės vengė cholesterolio gausaus maisto, tokio kaip kiaušiniai, iš baimės, kad taip gali padidinti širdies susirgimų riziką.
Tačiau, cholesterolio ir visų mūsų laimei, šis įsitikinimas pamažu sklaidosi, o ir daugybė mokslinių tyrimų parodo, kad kasdienis sveikų produktų, gausių cholesterolio, jokio neigiamo poveikio sveikatai neturi, atvirkščiai – be jo mes sunkiai funkcionuotume.

Štai trumpas įvadas į tai, ką, pasak Telšių GINTARINĖJE VAISTINĖJE šeimininkaujančio Kęstučio Beržinio, jūs turėtumėte žinoti apie cholesterolį.
– Cholesterolis yra būtinas kiekvienai ląstelei, nes jis stiprina ląstelių sieneles ir suteikia joms elastingumo.
– Cholesterolis atlieka labai svarbią rolę gaminant hormonus, vitaminą D ir tulžį, kuri būtina riebalams virškinti.
– Kai su maistu gauname cholesterolio, mūsų kūnas sumažina jo gamybą. Ir atvirkščiai – jei valgome per mažai cholesterolio, mūsų kepenys pasirūpina, kad jo būtų pagaminta pakankamai. Taip yra todėl, kad cholesterolis mums gyvybiškai svarbus.

Įprasta manyti, kad cholesterolio gauname iš visų produktų, t.y. tiek riešutų, tiek avokadų, bet cholesterolis randamas tik mūsų kūnuose ir gyvūninės kilmės produktuose.
Tobuliausi cholesterolio šaltiniai:
– Kiaušiniai. Viename kiaušinyje yra 70% rekomenduojamos cholesterolio paros normos. Be to, kiaušiniuose gausu vitaminų B, A ir seleno.
– Sūris. 28 gramuose sūrio yra 9% rekomenduotinos cholesterolio paros normos. Bet jame gausu ir kalcio bei baltymų. Tiesa, per parą daugiau nei 50 gramų sūrio nerekomenduojama – jis labai kaloringas.
– Cholesterolio gausu jūros gėrybėse – 85 gramuose krevečių yra 50% rekomenduotinos cholesterolio paros normos + jos turi taurino. Tai yra amino rūgštis, padedanti gerinti kraujotaką.
– Jeigu jūros gėrybės ne prie širdies, imkitės silkės, o jei silkė netinka, tuomet – kepenėlių pašteto, virtos širdies arba keptų inkstukų – tai sveiki cholesterolio šaltiniai.
– Jei jau paminėjome sūrį, nuodėmė būtų neprisiminti riebaus jogurto, kurio stiklinėje yra trečdalis visos cholesterolio paros normos ir cinkas, magnis, kalis, fosforas, kalcis, B grupės vitaminai iiiiir gerosios bakterijos.

Laimes dieta Patreon banner

Blogiausi cholesterolio šaltiniai:
– aliejuje keptas maistas
– perdirbtas maistas/pusfabrikačiai
– desertai ir saldumynai.

Daugiau ir aiškiau apie cholesterolį – tinklalaidėje „Popietė su vaistininku“. Primenu, kad GINTARINĖS VAISTINĖS Facebook paskyroje ji pasirodo kiekvieną ketvirtadienį.

TURINYS PARUOŠTAS BENDRADARBIAUJANT SU GINTARINE VAISTINE

Išgirdę žodį CHOLESTEROLIS, daugelis mūsų įtraukia kaklą ir galvoja tik viena: blogai. Bet gyvenime nieko nėra tik…

Posted by Gintarinė Vaistinė on Thursday, August 20, 2020

Rimantė Kulvinskytė

Rimantė Kulvinskytė

Esu žurnalistė, televizijos ir radijo laidų vedėja, mama, žmona, dukra ir draugė. LAIMĖS DIETA yra mano kelionė ir bandymas sujungti visus šiuos vaidmenis taip, kad kiekviename jų jausčiausi laiminga. Čia dalinuosi savo asmeniniais išgyvenimais, patirtimis ir pamokomis, kurios suteikia drąsos pradėti dieną. Labai tikiuosi, kad čia rasi kažką artimo sau.
Patiko straipsnis? Paremkite puslapį Patreone (spauskite mygtuką, esantį žemiau).