SVEIKATA

Kakoti yra laimė2 min read

15 birželio, 2020 2 min
Rimantė Kulvinskytė

Autorius:

Rimantė Kulvinskytė

Kakoti yra laimė2 min read

Reading Time: 2 minutes

Kada paskutinįkart tai pasakėte garsiai? Niekada? O kada pagalvojote? Taip. Gerai pakakojus gyvenimas nušvinta. O statistiškai net kas penktam mūsų tuštinimasis yra nemenka problema – vis daugiau žmonių kenčia nuo vidurių užkietėjimo, kuris nuodija mūsų kūnus, mūsų nuotaikas ir atima energiją.

Taigi, pakalbėkime apie dalykus, kurie nulemia laimę kakojant. Daržovės ir vanduo. Daug žalių, traškių daržovių, daug ankštinių daržovių, kivių ir slyvų, daug vandens –  bent  10 stiklinių per dieną. Beje, fun fact, būdama pusės metų mūsų mažoji tuštindavosi… kas savaitę. Sako, žindant tai normalu, iki dviejų savaičių kartais gali vaikas pratempti, bet man kažkaip na, tiesą pasakius, LABAI sunkiai sekėsi su tokiu periodiškumu susitaikyti. Tai jeigu norėdavau pagreitinti procesus, pati išgerdavau slyvų sulčių, pažindydavau ir… veiksmas vaiko vamzdyne pajudėdavo.


Pasistenkite suvalgyti/išgerti daugiau magnio, kurio gausu tose pačiose juodose pupose, moliūgų sėklose ir migdoluose – magnis veikia kaip raumenis atpalaiduojanti medžiaga, o žarnynui atsipalaiduoti taip pat labai svarbu.

Laimes dieta Patreon banner


Jau nekalbu apie probiotikus – gyvą maistą, kuris pažadina mūsų pilvą: kefyrą, raugintus kopūstus, girą, obuolių actą – duokite žarnynui gerųjų bakterijų ir jos išstums visą jumyse susikaupusį šūdą (visomis prasmėmis).

Atraskite būdų pailsėti. Mūsų žarnynas – labai jautrus, jame daug nervinių ląstelių, ir  įsitempimas įneša įtampą ir į kakojimo reikalus. Idealu būtų medituoti, tačiau pradžiai bent B grupės vitaminų pagerkite.

Bet visa tai jūs, manau, žinote. Dabar apie tai, kas man pačiai buvo atradimas.


LAIKAS KAKOJIMUI

Taip. Kaip žmogus gali normaliai atsisėst pakakot, kai reikia lėkt, praustis, rengt vaikus, vesti šunį ir dar velniai žino ką veikt… o mūsų kūnui rutina yra labai svarbi, jis greit prie jos pripranta ir išmoksta tam tikrus dalykus atlikti tam skirtu laiku. Pagal natūralų kūno ritmą – žarnynas aktyviausias būna apie 8:30 rytais. Tad taip, jūs turite paskirti laiką kakojimui maždaug tuo metu, ir tam numatyti 15 minučių. Tai yra svarbu. Nesijuokite. Juokiasi tas, kas juokiasi pakakojęs.

KNYGOS

Taip, jos gali prisidėti prie turiningų 15 minučių tualete, bet aš ne apie tai. Klozetas – modernus išradimas. Iki XVI amžiaus žmonės kakodami tupėjo. Ir tai – tobula poza šiam reikalui: gerina persistaltiką – žarnų susitraukimą, duoda darbo gaubtinei žarnai, mažina hemorojaus tikimybę. Bet ne, jums nereikia tupėti sode. Jums tiesiog reikia kažko, ant ko galėtumėte pasidėti kojas taip, kad sėdint ant klozeto keliai pakiltų aukščiau. Kad ir senų knygų krūvos. Patikėkite, akyse šviesiau pasidarys. Ir man nebaisu, kad gerai nusituštinę pagalvosite apie mane. Nes kakoti yra laimė.

kakoti yraa laime - laimesdieta.lt
Rimantė Kulvinskytė

Rimantė Kulvinskytė

Esu žurnalistė, televizijos ir radijo laidų vedėja, mama, žmona, dukra ir draugė. LAIMĖS DIETA yra mano kelionė ir bandymas sujungti visus šiuos vaidmenis taip, kad kiekviename jų jausčiausi laiminga. Čia dalinuosi savo asmeniniais išgyvenimais, patirtimis ir pamokomis, kurios suteikia drąsos pradėti dieną. Labai tikiuosi, kad čia rasi kažką artimo sau.
Patiko straipsnis? Paremkite puslapį Patreone (spauskite mygtuką, esantį žemiau).