SVEIKATA

Kaip pradėti sveikai maitintis, kai neturi palaikymo?4 min read

11 gruodžio, 2020 3 min
Rimantė Kulvinskytė

Autorius:

Rimantė Kulvinskytė

Kaip pradėti sveikai maitintis, kai neturi palaikymo?4 min read

Reading Time: 3 minutes

Man jau taip yra. Galėčiau valgyti troškinius, garuose virtą žuvį, sumuštinius su žalumynais ir maudytis žaliuose kokteiliuose, bet mano vyras sako „NE“. Jam patinka klasika, o tiksliau – mėsa. Jokių didelių eksperimentų.

Ir taip, dažniausiai mūsų barniai prasideda nuo to, kad „aš stengiausi ir gaminau“, o Jis „nenori ir pasidarys ką nors kita“.

Mes esame kartu bandę laikytis dietos, ir kai man buvo pareikšta, kad „Tu mane KANKINI su tom salotom“, supratau, kad viskas. Neverta.
Taip jau yra. Mes galim įsikvėpti, galim norėti gyventi sveikiau, sportuoti kasdien, tobulai maitintis, ir natūralu, jog labai užsidegę šia idėja, bandome į visa tai įtraukti savo antrą pusę. O jis nesiduoda įtraukiamas, atvirškčiai – tik trūkteli Tave už rankos ant sofos, įjungia serialą ir įduoda į ranką bliūdą ledų.

Laimes dieta Patreon banner

Mūsų santykiai veikia mūsų maisto pasirinkimus. Nes atsilaikyti sunkiau, o ir gaminti kiekvienam atskirai tingisi. Po kurio laiko mitybą pakeitęs sveikuolis pradeda erzinti, jo manymu, ėdrūną-palaidūną,  komentuoti ir kritikuoti pastarojo maisto pasirinkimus, ir galiausiai viskas gali baigtis labai rimtais kivirčais.

Kiekvieni santykiai yra skirtingi, ir judviem spręsti, kaip geriausia tvarkytis, bet turiu pasakyti, kad šitie maisto konfliktai sprendžiami lygiai taip pat kaip ir kojinių, vaikų, šiukšlių dėžės ar neįsukto varžto konfliktai: komunikacija, užuojauta ir supratimu.
Be vis dėlto yra kelios strategijos, kurias patarčiau išbandyti.

Visų pirma – tai ribos.

Jūs turite jas susikurti ir abipusiai susitarti jas gerbti. Taip, pradedam nuo pradžių, nes kai kalba pasisuka apie maistą, mes neretai peržengiame ribas. Reiktų suvokti, kad nesvarbu, kokie artimi esame, kaip vienas kitą mylime, mes vis dėlto – du atskiri žmonės. Žmonės, kuriems patinka ir nepatinka skirtingi dalykai, kurie turi skirtingus troškimus ir tikslus. Neretai, apakinti meilės, mes imame elgtis taip, lyg būtume sukibę, lyg antra mūsų pusė būtų kažkokia atauga, o mes – jųjų ataugėlė. Todėl prieš reikalaudami ar prašydami, kad antra pusė eitų tuo pačiu keliu, mes turime suvokti, jog jo galvoje gali suktis visai kiti dalykai, ir tas prašymas valgyti troškinius – ne toks jau mažas. Gal jis nepasiruošęs nieko keisti. Gal jis nenori nieko keisti, ir nesvarbu, kaip smarkiai to norite jūs – jei jo paties noro nebus, jei jis darys kažką vien tam, kad jus pamalonintų, dieta ilgai nesitęs. Įtikimas kitam nėra motyvacija. Bent jau ilgose distancijose.

Santykiuose labai svarbu išsaugoti individualumą. Autonomija svarbu tiek bendraujant, tiek valgant. Ir jeigu jūsų brangiausiam žmogui nesinori laikytis dietos, jūs turėtumėte šį pasirinkimą gerbti. Ir, pasikartosiu, gėdinti, spausti ar versti maitintis kitaip – yra savotiška smurto forma, kuri nesveika nei skrandžiui, nei santykiams.

Tu Tu Tu. Čia ne traukinys, čia Tu.

Tu esi svarbiausias žmogus šiame procese ir koncentruokis į tai! Taip, aš girdžiu jus, likimo sesės ir broliai – aš taip pat norėčiau, kad mano vyras mėgtų tą patį kaip ir aš. Kiek problemų tai išspręstų! Kiek laiko susitaupytų! Kiek kartėlio nebūtų išpilta. Bet taip nėra.

Tad patariu: užsiimkit savimi. Tai – ilgalaikės laimės paslaptis. Eksperimentuokite su maistu, klausykite, kada jūsų kūnas laimingas, kai pavalgote, išsiaiškinkite, kas jums iš tiesų patinka, ką valgant mėgaujatės, kaip jaučiatės, kai maistas kokybiškas ir naudingas. Valgykite sąmoningai, stebėkit savo savijautą pavalgius mėgstamo maisto. Atraskit savą santykį su sveiku maistu – jums nebūtinai turi patikti tas pats, kas ir kitiems. Valgyti reikia, nepaisant to, ar antra pusė šalia, ar ne. Tad valgyti taip, kaip patinka jums, yra labai svarbu. O jei jūs nuoširdžiai mėgausitės, gali būti, kad po kurio laiko ir partneris ims galvoti, ar ne per gerai čia jums, ir užsinorės gyventi taip pat.

Na, o jeigu ir neužsinorės, gal dar ir geriau. Kodėl viskas, kas baisiausia ir sunkiausia, visi lūkesčiai ir reikalavimai bei palaikymas turėtų sukristi ant vieno žmogaus – jūsų mylimojo – pečių? Juk turite kolegas, drauges, gimines, galiausiai – kaimynus.

Susiraskite bendražygį.

Artimoje aplinkoje, dalinkitės receptais, siuntinėkite video žinutes, dalinkitės pasiekimais ir kelkite naujus tikslus. Siekti jų su žmogumi, kuris taip pat motyvuotas kaip ir jūs, yra daug lengviau.

Nepamirškite – maistas suartina. Tad ieškokite būdų, kaip atrasti dalykų, dėl kurių abiems nutįs seilės. Keliaukite kartu apsipirkti, pasitarkite, kas ko norėtų vakarienei. Galbūt jam norėsis bulvių košės, o jums – salotų, bet juk vištos krūtinėlė tinka prie abiejų! Nedarykite dramų, gaminkite kartu, nes tai suartina ir dovanoja pagarbą ir padėką už tai, kad lėkštės – ne tuščios.

Keisti savo mitybos įpročius – nelengva užduotis, ir priežasčių, kodėl to nesinori daryti, taip pat ne viena. Tad neskubėkite pykti, smerkti ar kaltinti tuo, kad „jūsų ir jūsų naujos mitybos niekas nepalaiko“, geriau žiūrėkite tai kaip į būdą abiems atrasti dar daugiau skanaus maisto, naujų receptų ir valgant sutvirtinti santykius bei vienas kito supratimą.


Daugiau skaitykite čia.

 

Rimantė Kulvinskytė

Rimantė Kulvinskytė

Esu žurnalistė, televizijos ir radijo laidų vedėja, mama, žmona, dukra ir draugė. LAIMĖS DIETA yra mano kelionė ir bandymas sujungti visus šiuos vaidmenis taip, kad kiekviename jų jausčiausi laiminga. Čia dalinuosi savo asmeniniais išgyvenimais, patirtimis ir pamokomis, kurios suteikia drąsos pradėti dieną. Labai tikiuosi, kad čia rasi kažką artimo sau.
Patiko straipsnis? Paremkite puslapį Patreone (spauskite mygtuką, esantį žemiau).