PODCAST SVEIKATA

Išsiplėtusios venos – kaip išsaugoti gražias ir sveikas kojas?2 min read

20 birželio, 2020 33 min
Rimantė Kulvinskytė

Autorius:

Rimantė Kulvinskytė

Išsiplėtusios venos – kaip išsaugoti gražias ir sveikas kojas?2 min read

Reading Time: 2 minutes

Šįkart – pokalbis apie gražias ir lengvas kojas, o tiksliau – kojų venas. Ar išsišokusios kojų venos – tik kosmetinė problema? Kaip padėti savo kojoms be vaistų pagalbos ir kokių preparatų griebtis, kai kojų venos jau tampa problema? Patarimais šįkart dalinsis, įkvėps ir nuraminsGintarinės vaistinės vaistininkė-vedėja Giedrė Tautkevičienė.

Keli Giedrės patarimai, kaip kojų venomis rūpintis be vaistų:

– Atlikite tempimo pratimus blauzdoms ir šlaunims. Kojų venas stiprina vaikščiojimas, plaukimas, joga, važiavimas dviračiu, pritūpimai.

– Jei sėdite ilgiau nei 1 val., skirkite 5 min. pasivaikščiojimui.

Laimes dieta Patreon banner

– Venkite aptemtų, spaudžiančių kelnių ir batų, kurie gali sutrikdyti kojų kraujotaką.

– Rinkitės avalynę, kurios pakulnės aukštis 3-4 cm.

– Stebėkite save ir stenkites nekryžiuoti kojų tam, kad pakinklyje esančios kraujagyslės neužsispaustų ir kraujas lengvai tekėtų venomis.

– Sumažinti skausmą ir nuovargį kojose galima duše atlikti šilto-vėsaus vandens voneles.

– Jei darbe daug stovite ar sėdite, prieš ilgesnes keliones automobiliu įsigykite kompresines kojines ar pėdkelnes. Jos gerina kraujotaką. Tiesa, kadangi kojinės yra skirtingo spaudimo, priklausomai nuo kraujotakos sutrikimo, atkreipkite dėmesį į jų „stiprumą“. Renkantis kompresines kojines, itin svarbus svoris, ūgis ir kulkšnies (prie pėdos kauliuko apimtis).

– Po darbo dienos kojas šiek tiek pasikelti aukščiau, kad jos nebūtų nusvirusios į apačią. Taip paskatinsime kraujotaką ir greičiau sumažinsime nuovargį kojose. Turintiems rimtesnių venų kraujotakos sutrikimų rekomenduojama ir miegant kojas šiek tiek aukščiau pasikelti, ant pagalvėlių ar spec. volelių.

–  Daug Na (druskos) turintys produktai turi savybę sulaikyti vandens kiekį organizme. Kalio preparatai sumažina vandens užsilaikymą organizme. Jei norite, kad kojos netintų, jūsų racione turėtų dažnai šmėžuoti pomidorai, razinos, migdolai, pistacijos, lęšiai, tunas, lašiša.

Vaisiai, daržovės pagerina venų būklę: vitaminas C (Malpigija (acerola), juodieji serbentai, erškėtruogės, kopūstai (ypač rauginti), ir P (bioflavanoidai (rutinas, hesperidinas, diosminas)– citrusiniai vaisiai, vynuogės, obuoliai, špinatai, daržovės, česnakas, grikiai, brokoliai, špinatai.

 Valgykite daug skaidulų turintį maistą  žarnyno veiklai pagerinti ir apsaugo nuo vidurių užkietėjimo, kuris gali pažeisti venų vožtuvus ir taip sutrikdyti venų kraujotaką. Skaidulų šaltiniai: riešutai, sėklos, ankštiniai produktai, linų sėmenys, chia sėklos, pilno grūdo patiekalai, grūdinė kultūra.

– Vartokite pakankamą skysčių kiekį, taip užtikrinamas tinkamas kraujo klampumas, ypač karštuoju periodu, intensyviau prakaituojant (30 ml – 1 kg jūsų kūno svorio).

– Patinimui mažinti galima vartoti arbatas: asiūklių, petražolių, bruknių, meškauogių, jos pasižymi diuretiniu poveikiu.

– Didžiausias kojų venų priešas – viršsvoris.

Daugiau naudingų patarimų ir įžvalgų – „Popietėje su vaistininku“.

Turinys paruoštas bendradarbiaujant su
 


Daugiau apie sveikatą galite rasti čia.

 

 

Rimantė Kulvinskytė

Rimantė Kulvinskytė

Esu žurnalistė, televizijos ir radijo laidų vedėja, mama, žmona, dukra ir draugė. LAIMĖS DIETA yra mano kelionė ir bandymas sujungti visus šiuos vaidmenis taip, kad kiekviename jų jausčiausi laiminga. Čia dalinuosi savo asmeniniais išgyvenimais, patirtimis ir pamokomis, kurios suteikia drąsos pradėti dieną. Labai tikiuosi, kad čia rasi kažką artimo sau.
Patiko straipsnis? Paremkite puslapį Patreone (spauskite mygtuką, esantį žemiau).