SVEIKATA

90 sekundžių išsiaiškinti, ar galite valgyti angliavandenius2 min read

29 rugpjūčio, 2020 2 min
Rimantė Kulvinskytė

Autorius:

Rimantė Kulvinskytė

90 sekundžių išsiaiškinti, ar galite valgyti angliavandenius2 min read

Reading Time: 2 minutes

Atsisakyti makaronų, užsimerkti prieš batoną, sutraiškyti sausainius ir prabėgti pro spurgas – nuo tokios instrukcijos dažniausiai pradedame, kai nusprendžiame, jog norime atsikratyti svorio.
Tačiau genetikas, daktaras Sharon Moalem, parašęs knygą „Unlock Your Personal Genetic Code To Eat For Your Genes“  (liet. vertimas „Atrask savo asmeninį genetinį kodą, kad galėtum valgyti savo genams“), tikina, kad kiekvienas mes turime atskirą santykį su angliavandeniais. Vieni juos virškina lengviau ir angliavandenių neturėtų bijoti, kitiems angliavandeniai maiste reiškia papildomus kilogramus ar diabeto riziką.
Dr. Moalem tikina, kad visa tai įtakoja tam tikrų genų kiekis. Šie genai lemia amilazės – baltymo, skaidančio krakmolą, gamybą. Jeigu geno kopijų pakanka, jūsų kūnas krakmolo molekules skaidys greičiau. Tačiau kai kurie žmonės šio geno išvis neturi, vadinasi, nesuskaidyti angliavandeniai lengvai virs viršsvoriu.

Kuriai grupei priklausote jūs? Daktaras tai siūlo išsiaiškinti 90 sekundžių krekerio testu.

Ko jums reikės?
– Krekerio (idealiausiai – be druskos ar papildomų prieskonių, tiesiog buko skonio, nei saldaus, nei sūraus sausainio)
– Sekundometro/laikrodžio

Kaip viskas vyksta?
1.Nustatykite sekundometrą 30 sekundžių, atsikąskite krekerio ir pradėkite kramtyti, bet nenurykite. Stebėkite skonio pokytį – kada nieko neišsiskiriantis miltų skonis virs saldumu. Tai gali nutikti bet kurią akimirką.
2. Fiksuokite laiką, kai tik pastebėsite skonio pokytį. Jeigu kramtote 30 sekundžių, ir skonis nesikeičia, nustokite kramtyti.
3. Tą patį pakartokite antrą kartą, išveskite laiko vidurkį.

Rezultatas:
0-14 sekund
žių: Angliavandenžmogio tipas 🙂 Genai jums dovanojo greitą angliavandenių skaidymą, tad ramiausiai 50 % savo raciono galite atiduoti angliavandeniams, 20 %- baltymams ir 30 % riebalams.
15-20 sekundžių: Pusiaubulkinis tipas 🙂 Jums visai pasisekė – 35% jūsų raciono gali būti sudaryti iš angliavandenių, tiek pat – riebalų, o likusieji 30% – iš baltymų.
30 ar daugiau sekundžių: Nebandelinis tipas 🙂 Jūsų racione angliavandenių turėtų būti ne daugiau  25%, mat jūsų kūnui angliavandenius skaidyti sunku. Pirmenybę teikite kalorijoms, gaunamoms iš riebalų. Jos turėtų sudaryti didžiąją dalį  – 40 procentų jūsų kalorijų, o 35% reiktų atiduoti baltymams.

Laimes dieta Patreon banner

 

Rimantė Kulvinskytė

Rimantė Kulvinskytė

Esu žurnalistė, televizijos ir radijo laidų vedėja, mama, žmona, dukra ir draugė. LAIMĖS DIETA yra mano kelionė ir bandymas sujungti visus šiuos vaidmenis taip, kad kiekviename jų jausčiausi laiminga. Čia dalinuosi savo asmeniniais išgyvenimais, patirtimis ir pamokomis, kurios suteikia drąsos pradėti dieną. Labai tikiuosi, kad čia rasi kažką artimo sau.
Patiko straipsnis? Paremkite puslapį Patreone (spauskite mygtuką, esantį žemiau).