SANTYKIAI

Labiausiai užknisančios situacijos ir kaip jas apversti savo naudai5 min read

17 gruodžio, 2019 3 min
Rimantė Kulvinskytė

Autorius:

Rimantė Kulvinskytė

Labiausiai užknisančios situacijos ir kaip jas apversti savo naudai5 min read

Reading Time: 3 minutes

Geru būti ne tik gera – geri būti naudinga mūsų sveikatai: gerėja širdies darbas, ilgėja gyvenimo trukmė (netikit, paskaitykit „Motinos Teresės efektas“: kaip sumažinti depresiją, ligų sukeltą skausmą ir nemigą?)
Tik, prisipažinsiu, geru būti pastaruoju metu kažko labai sunku. Kantrybė sumažėjusi iki minimumo, kaltų randu net vietose, kuriose nėra žmonių, o ten, kur jų yra, visi, rodos, sukurti mane nervinti, erzinti ir skaudinti. Bet ei – aš juk rašau LAIMĖS DIETAI! Pagalvojau, kodėl šiomis savaitėmis nesuėmus savęs į rankas ir nepakeitus požiūrio ne tik į pasaulį bendrai, bet ir į mažus dalykus, kurie paskutinėmis dienomis kažki ko priverčia užvirti kraują?
Juk pakeistas požiūris veikia kaip tikras stebuklas tiek darbe, tiek metant svorį (tai įrodo ir moksliniai tyrimai… užmeskit akį Raktas į sėkmę: kaip pakeisti gyvenimą akimirksniu? ).
Taigi…

Situacija Nr.1: Jūs stovite kasoje, skirtoje tėvams su vaikais ir nėščioms moterims, priešais – vyriškis, nėščias maždaug septyniais alaus buteliais ir su pora jų rankoje.
Ką jūs jam sakote: „Labai džiugu, kad savyje pažadinote vaiką. Dar džiugiau, jei jis jumyse visada gyveno – daugelis žmonių pamiršta stebuklus ankstyvame amžiuje. Tad nenustokite žaisti ir tam įkvėpkite kitus!“

Situacija Nr.2: Antra pusė nešvarų puodelį/puodelius paliko prie kriauklės.
Ką jūs jam sakote: „Tu neįsivaizduoji, kaip aš džiaugiuosi, kad Tu geri pakankamai skysčių! Skysčiai – geros savijautos pagrindas. Mane dar labiau malonina tai, kad Tau rūpi, mano jausmai – Tu žinai, kaip man svarbu, kad Tu jaustumeisi gerai. O šie nešvarūs puodeliai yra tikras įrodymas, kad jautiesi puikiai“.

Laimes dieta Patreon banner

Situacija Nr.3: Bevažiuojant gatve, prieš Tave įžūliai užlindo automobilis, sudarydamas avarinę situaciją. Galiausiai pamatai, kad a) vairuotojas kalba mobiliu; b) vairuotoja dažosi ir net nemato kelio
Ką jūs sakote:
a) Prasiveriate langą ir nusišypsote: „Kad ir su kuo bekalbėtum, perduok jam gerų švenčių – tegul būna laimingas ir saugus kelyje!“.
b) Prasiveriate langą ir sušunkate: „Tau nereikia dažytis – Tu nuostabi tokia, kokia esi!“.

Situacija Nr.4: Už jūsų eilėje stovintis žmogus vis baksnoja į jus prekių vežimėliu.
Ką jūs sakote: „Tas vežimėlis akivaizdžiai mums trukdo – matau, kad norite su manimi užmegzti santykį, bet jis juk tarp mūsų! Patraukime jį šalin – gana baksnotis, metas paspausti Vienas kitam ranką!“.

Situacija Nr.5: Egzaminai, darbų užbaigimai ir ataskaitos.
Ką jūs sakote: „Aš galėčiau nelaikyti egzaminų ir nerašyti ataskaitų, bet tuomet neturėčiau šiltų namų ir gatvėje skaičiuočiau pašiurpusius balandžius ir kiek nenušalusių pirštų man dar liko. Ei, ataskaita, ateik – juk ne taip ir dažnai susitinkame!“.

Situacija Nr.6: Dovanų pakavimas.
Tas nuostabus popierius ir dar nuostabesnis kaspinas! Nuostabus iki pirmo įsikirpimo į pirštą arba tol, kol jau valandą ieškai, kur prasideda lipni skaidri juosta, arba į trasą ateina keistos formos dėžė… Čia sakyti nereikia nieko. Tik dėkoti už galimybę dovanoti.

Susipynusios girliandos, pagirios, besniegės dienos, kalėdinės atvirutės, kurias gavai, bet pats niekam neišsiuntei… dar bičiuliai, kurie Tau dovanas nupirko, o Tu kažkaip manei, kad nesat tiek artimi, kad dovanomis keistumėtės… tų situacijų, kai teks pompuoti kantrybės raumenį ir suktis iš padėties, laukia ne viena. Neleisk, kad prieššventinė panika Tave užvaldytų. Pagalvok, kas labiausiai išmuša Tave iš vėžių, ir stenkis tai įveikti dar iki įsibėgėjant traukiniu:
– Jei nori verkti, verk – nebūtina visada būti laimingam vien dėl to, kad artėja Kalėdos.
– Jei jautiesi vienišas, ieškok draugijos: kviesk bičiulius vakarienės, varyk į koncertus ar imkis labdaringos veiklos.
– Paleisk. Juk metai bėga, keičiasi laikai ir žmonės. Taip, galbūt prieš dešimt metų Kalėdos buvo tobulos, bet jų nepakartosi – išmok mėgautis tuo, kas duota ir nesinervink, jei kažko iš tradicijų nepavyks pakartoti.
– Priimk. Mes skirtingi, ir taip, broliai ir sesės, dėdės ar tetos gali neatitikti Tavo vertinimo kriterijų ar standartų. Na ir kas. Nors kuriam laikui nustok lyginti ir lygintis, teisti ar laikytis įsikibus praeities šešėlių – džiaukis draugija. Juolab, tikiu, kad jie lygiai taip pat užsiparinę kaip ir Tu, tad yra proga gerai pažvengt iš savęs.
– Neišlaidauk. Pinigai, bent jau man, yra dalykas, keliantis stresą. Todėl stengiuosi viską biudžetuotis – laimės nenupirksi, tad ir prasmės leisti kaip bepročiui nelabai yra.
– Planuok. Nuo draugų vizitų, kelionių į parduotuvę iki vakarienių meniu bei laiko tvarkymuisi. Kuo mažiau kintamųjų, tuo laimingesnis ir ramesnis laikas laukia.
– Išmok pasakyti NE. Šiuo įtemptu metu labai svarbu susidėlioti prioritetus. Jei visiems skubėsi linksėti galvą, liksi pervargęs ir piktas. Ir, patikėk, žmonės supranta, kad laiko ir jėgų viskam neužtenka. Nebijok prašyti pagalbos ir neatisakyk smagių akimirkų vien dėl to, kad „visko nespėsi“. Nori svečių? Pasakyk gaminimui NE – tegul jie atsineša užkandžių. Niekas tikrai dėl to dramos nedarys, patikėk.
– Nepamiršk savęs. Miegas, knygos, keliolika minučių ommm’o, lėkštė, kurioje daug daržovių, vanduo – žodžiu, nereikia mesti visko, kas Tau neša laimę vien dėl to, kad dabar yra šventės.

Svarbiausia – nepamiršti kvėpuoti, apsikabinti, šypsotis ir dėkoti. Mes galime viską!

Rimantė Kulvinskytė

Rimantė Kulvinskytė

Esu žurnalistė, televizijos ir radijo laidų vedėja, mama, žmona, dukra ir draugė. LAIMĖS DIETA yra mano kelionė ir bandymas sujungti visus šiuos vaidmenis taip, kad kiekviename jų jausčiausi laiminga. Čia dalinuosi savo asmeniniais išgyvenimais, patirtimis ir pamokomis, kurios suteikia drąsos pradėti dieną. Labai tikiuosi, kad čia rasi kažką artimo sau.
Patiko straipsnis? Paremkite puslapį Patreone (spauskite mygtuką, esantį žemiau).