proTINGĖK SANTYKIAI

Kaip stiprinti seksualinį ryšį su savimi bei poroje?6 min read

15 kovo, 2021 4 min
Miglė Motiejūnė

Autorius:

Miglė Motiejūnė

Kaip stiprinti seksualinį ryšį su savimi bei poroje?6 min read

Reading Time: 4 minutes

Atlikite trumpą testuką. Įvertinkite, ar teiginys apibūdina jūsų seksualinę patirtį:

  1. Seksas – darbas.
  2. Savo kūno lietimas, masturbacija man atrodo nebūtina.
  3. Glamonės visada turi pasibaigti seksu.
  4. Geras seksas yra tik tuomet, kai pasiekiu orgazmą.
  5. Nelaukiu ir vengiu sekso.
  6. Sekso metu nesijaučiu artima(-as) ar galinti(-is) dalintis savo jausmais.

Jeigu atsakėte į daugumą teiginių „tiesa“, tikėtina, kad seksas jums tapo nebūtina, o kartais net ir nemalonia veikla. Negana to, kuo labiau stengiesi susijaudinti ar pasiekti orgazmą, tuo sunkiau tampa tai padaryti, tiesa?

Per didelės pastangos dažnai sukelia nerimą ir stresą kūne, kas yra pagrindinė priežastis daugelio seksualinių sunkumų, su kuriais susiduriame (Weiner ir Avery-Clark, 2017). Tam, kad sugrąžinti seksualinį pasitenkinimą – reikia visai nedaug. Nebūtina įsigyti vibratorių ar seksualius apatinius. Užtenka stiprinti tarpusavio santykį, pažinti savo kūną ir sutelkti dėmesį į pojūčius. Būtent šie žingsniai padeda kūnui pačiam mus nuvesti į susijaudinimą ir pajusti ryšį su savimi ir poroje.

Laimes dieta Patreon banner

 

Pradėkime:

 

Keiskite įprastą tarpusavio santykį

Prieš stiprinant seksualines patirtis, vertinga sutelkti dėmesį į ryšį poroje.

Atsakykite į šiuos klausimus ir paprašykite, kad į juos atsakytų jūsų partneris(-ė).

  • Kokie partnerio(-ės) žodžiai padėtų jums pajausti intymumą? Tai gali būti ne tik žodžiai, kuriuos norisi išgirsti sekso metu, bet ir tai, ką norėčiau girdėti, kai pasakoju apie kasdieninius sunkumus, pavyzdžiui: „suprantu, kad tavo diena buvo sudėtinga“.
  • Kokie partnerio(-ės) veiksmai padėtų pajausti intymumą? Tai gali būti malonūs prisilietimai prieš miegą arba ryte, kurie nebūtinai skirti pakviesti seksui.

Žinoma, net jums ir pasidalinus savo poreikiais, nereiškia, kad jie privalo būti patenkinti. Tai prašymai, kurie neturėtų tapti reikalavimais. Todėl leiskite partneriui(-ei) pasirinkti, ar įgyvendinti jūsų lūkesčius, ir nesijauskite privalantys įgyventi kito prašymų.

 

Skirkite laiko ryšiui su savimi

Jeigu esate moteris:

Suplanuokite pasimatymą su savimi, kurio metu galėtumėte netrukdomai liesti ir pažinti savo kūną. Pradėkite pažinti savo kūną, liečiant visas kūno vietas, išskyrus krūtis, sėdmenis, genitalijas. Smalsiai tyrinėkite, kokius pojūčius sukelia skirtingi prisilietimai. Kitą pasimatymą sau galite paskirti, tyrinėjant genitalijas, sėdmenis ir krūtis. Jeigu masturbacija jums nauja patirtis mokytis liesti vaginą, galima pradėti nuo vidinių ir išorinių lūpų, naudojantis vatos tamponėliu ir mažuoju pirštu. Taip pat vertinga turėti po ranka veidrodėlį, kuris leistų suprasti, kur ir koks prisilietimas masturbacijos metu teikia malonumą. Šio, kaip ir kitų pratimų, pagrindinis tikslas neturėtų būti orgazmas. Verčiau susitelkite į savęs pažinimą ir malonumo kūrimą. (Weiner ir Avery-Clark, 2017).

 

Jeigu esate vyras:

Galite pažinti savo kūną, sutelkdami dėmesį į susijaudinimo pojūtį ir erekciją. Tai padės ne tik geriau suprasti savo kūną, bet ir ugdyti gebėjimą prailginti pasitenkinimą.

Šis pratimas vadinasi „Pradėti ir sustoti“. Pradėkite pratimą nuo masturbacijos, varpai sukietėjus, padažnėjus kvėpavimui ir įsitempus raumenims, sustokite. Galite suspausti varpos galvutę, kol susijaudinimas sumažės, arba pasivaikščioti po kambarį. Ir vėl pratęskite masturbaciją, kol pasieksite orgazmą. Kartojant pratimą vis geriau galėsite pastebėti, kokie kūno signalai parodo, kad artėja ejakuliacija ir kada vertinga sustoti, jeigu norisi malonumą pratęsti (Cooper, Martyn‐St James, Kaltenthaler, Dickinson, Cantrell, Wylie ir Hood, 2015).

 

Lieskite save matant partneriui.

Nors masturbacija įprastai kartais suprantama, kaip gėdingas seksualinis aktas, iš tiesų, tai esminis elementas ieškant seksualinio ryšio su savimi bei poroje.

Masturbacija, matant partneriui(-ei), gali būti galimybė suteikti kitam instrukcijas, kokio prisilietimo laukiate. Taip pat stebėjimas, kaip kitas save liečia, gali būti puikus jaudulį keliantis vaizdinys. Jeigu masturbacija nėra įprasta jūsų santykyje ir kyla nepatogumo, gėdos jausmas, prieš pradedant, skirkite laiko sukurti saugų ryšį. Pasikalbėkite apie tai, kurioje vietoje namuose norite atlikti pratimą bei kuris poroje galėtų būti stebinčiuoju (McCarthy ir McCarthy, 2013).

 

Kurkite pasitikėjimą.

Turint traumuojančias seksualines patirtis, tam tikros pozos sekse kuria įsitempimą kūne. Paskirkite laiko ieškant saugios ir patogios pozicijos intymumo akimirkoje. Šio pratimo metu siūloma būnant nuogiems, atrasti patogią ir saugią poziciją, kurios metu galėtumėte prisiglausti vienas prie kito ir atsipalaiduoti. Nepamirškite, kad pratimo tikslas nėra seksas – tikslas buvimas kartu ir jautimasis saugiai. (McCarthy ir Wald, 2015)

 

Pažinkite vienas kito kūną

Šio pratimo tikslas – „nuimti orgazmą nuo savo sosto“ ir neleisti jam būti pagrindiniu tikslu. Viena iš klaidingų nuostatų, kuri dažnai susiformuoja santykiuose – tikėjimas, kad seksas yra pavykęs tik tuomet, kai ABU partneriai pasiekia orgazmą. Susitelkiant tik į aukščiausią pasitenkinimo jausmą, nesunku pamesti, kad seksas yra veiksmas, kurios metu mes suteikiame ir priimame malonumą. Taigi, skirkite savo dėmesį pasitenkinimo kūrimui.

 

Pratimo metu lieskite vienas kitą paeiliui: kol vienas liečia, kitas gali mėgautis lietimu. Vėliau apsikeiskite vaidmenimis. Lieskite visas kūno vietas, IŠSKYRUS genitalijas. Ieškokite įvairių prisilietimo dažnių ir paspaudimo stiprumų. Tai padės geriau suprasti savo ir partnerio kūną bei atrasti kitas malonias kūno vietas. Galite paįvairinti pratimą ir sutarti, kad jo metu kalbėsite, naudodamiesi spalvų pavadinimais. Žodis „raudona“ reikš, kad prisilietimas nemalonus, „geltona“ – neutralus, nekuriantis seksualinio susijaudinimo, o „žalia“ – kuriantis susijaudinimą (McCarthy ir Wald, 2015). Taip pat, jeigu prisilietimas taps nemalonus ir norėsis jį staiga nutraukti, galite padėti savo ranką po partnerio(-ės) ranka, tokiu būdu atgausite kontrolę ir galėsite pakeisti nemalonų lietimą maloniu.

 

 Eksperimentuokite

Sukurkite vienas kitam „Pojūčių dėžutę“. Sutarkite laiką, per kurį vienas kitam paruošite dėžutę su įvairiais daiktais, sukuriančiais skirtingą patyrimą liečiant, pavyzdžiui: ledukas, plakta grietinėlė, plunksna. Dėžutės turinio neatskleiskite iki paskutinės akimirkos. Sutartą dieną paruoškite erdvę, kurioje būtų saugu ir jauku išbandyti įvairius prisilietimus ir nereikėtų nerimauti, pavyzdžiui, dėl iš(si)purvinimo. Prieš pradedant pratimą sutarkite, kur nenorėtumėt būti liečiami, koks signalas parodys, kad prisilietimas nemalonus. Užriškite partneriui(-ei) akis ir išbandykite skirtingus jam(-ai) paruoštus daiktus iš „Pojūčių dėžutės“.

 

 

Literatūros sąrašas:

  1. Cooper, K., Martyn‐St James, M., Kaltenthaler, E., Dickinson, K., Cantrell, A., Wylie, K., … & Hood, C. (2015). Behavioral therapies for management of premature ejaculation: a systematic review. Sexual medicine, 3(3), 174-188.
  2. McCarthy, B., & McCarthy, E. (2013). Rekindling desire. Routledge.
  3. McCarthy, B., & Wald, L. M. (2015). Strategies and techniques to directly address sexual desire problems. Journal of Family Psychotherapy, 26(4), 286-298.
  4. Weiner, L., & Avery-Clark, C. (2017). Sensate focus in sex therapy: The illustrated manual. Taylor & Francis.

Miglė Motiejūnė

Miglė Motiejūnė

Esu psichologė, šiuo metu dėstanti studentams Vilniaus kolegijoje bei kartu su kolegomis įkūrusi „Sąmoninga šeima" iniciatyvą. Mano pačios gyvenime psichologija nėra tik darbas, tai vis labiau tampa požiūriu į gyvenimą ir gyvenimo būdu. Todėl tiek keliaudama savo gyvenime, tiek eidama kartu su klientais jų patirties keliu, vadovaujuosi teorija, kad daugelis neefektyvių sprendimo būdų atkeliauja iš skaudžios praeities, kai tie būdai buvo svarbūs išlikimui. Konsultuodama bei rengdama mokymus remiuosi prieraišumo teorija ir „Į emocijas sutelkta terapija“. Taip pat nemažai laiko esu paskyrusi moksliniams straipsniams ir pranešimams Lietuvoje bei užsienyje.
Patiko straipsnis? Paremkite puslapį Patreone (spauskite mygtuką, esantį žemiau).