SANTYKIAI

Atgal į ateitį: ką daryti dabar, kad būtum geresnis po 10 metų3 min read

7 liepos, 2021 2 min
Rimantė Kulvinskytė

Autorius:

Rimantė Kulvinskytė

Atgal į ateitį: ką daryti dabar, kad būtum geresnis po 10 metų3 min read

Reading Time: 2 minutes

Kelionė prasideda nuo pirmo žingsnio. Ir tikrai, pripažinkime, neretas mūsų, pažvelgęs praeitin, pagalvoja: „O jeigu būčiau pradėjęs anksčiau?“. Štai viena mano draugė, itin sėkminga, aukštas pareigas užimanti karjeros moteris, nusprendė kardinaliai pakeisti savo gyvenimą ir stoti mokytis profesijos, neturinčios nieko bendra su dabartine jos veikla.

– Iš pradžių gąsdino, kad kai baigsiu universitetą, būsiu 42-ejų. Bet tada pagalvojau, kad aš šiaip ar taip būsiu42-ejų, tik nebaigusi universiteto.

Taigi, pagalvokite apie save kaip apie žmogiškąjį investicinį banką. Ką galite pradėti daryti jau dabar dėl ateities savęs.

Laimes dieta Patreon banner
  1. Draugauti su įvairių tipų žmonėmis. Neapribokite savo pasaulėžiūros bendraudami tik su tais, kurie iš esmės yra tokie patys kaip jūs, mėgsta tuos pačius dalykus ar turi tas pačias pažiūras – leiskite savo protui atverti langus.
  2. Skaitykite. Ar žinote, kiek mažai žmonių skaito ką nors, išskyrus kelias straipsnio eilutes šen bei ten? Nedaug. Ar žinote, kodėl tai svarbu? Nes knyga, kurią šią savaitę perskaitėte, gali pakeisti jūsų požiūrį ir mintisateinančiais dešimtmečiais. 10 puslapių per dieną. Ne daugiau. Bet tai – 300 puslapių per mėnesį.
  3. Klausykite savęs ir gerbkite savo abejones. Žmonės, kurie nėra pakankamai saugūs tai padaryti, suakmenėja ir užsistovi vietoje bei niūroje.
  4. Nebijokite pokyčių. Neatidėliokite svajonių. Būkite pasirengę gyventi taip, kaip negyvens kiti, ir tada galėsite leisti sau daryti tai, ko negali sau leisti jie.
  5. Išmokite gaminti savo mylimiausius patiekalus skaniau nei tai daroma restoranuose.
  6. Sužinokite, kaip planuoti savo pinigus taip, kad jaustumėtės saugūs ir laisvi, o ne ribojami.
  7. Kiekvieną mėnesį atidėkite tiek pinigų, kiek tik galite sau leisti (ir nesijaudinkite, jei kartais nepavyksta).
  8. Rinkitės šoninę vietą koncertuose. Taupymo sumetimais. Kurį laiką tai atrodys nesąmonė, bet taip išsiugdysite įprotį taupyti.
  9. Praktikuokite sveiką skausmą. Tokį, koks atsiranda po valandos treniruotės, ar manevruojant nepatogiose gyvenimo situacijose, mokantis sutelkti dėmesį į vieną užduotį, kol ji bus baigta. Kuo daugiau savo skausmo nukreipsite į ką nors produktyvaus, tuo mažiau kils pagunda griaužtis.
  10. Pripažinkite, kai klystate. Klaidos nėra nesėkmės – tai pamokos.
  11. Išvalykite savo erdvę. Atraskite žodį „pakanka“. Ar tikrai norite praleisti ateinančius 10 metų kaupdami daiktus, o tada dirbdami, kad įsigytumėte dar didesnį būstą jiems laikyti?
  12. Mokėkite tik už tuos dalykus, kuriuos galėsite prisiminti ir po 3 mėnesių. Jei neprisimenate, kam išleidote pinigus, vadinasi, nebuvo verta.
  13. Pradėkite savo sielos paieškas. Sudarykite sąrašus patinkančių ir nepatinkančių dalykų, veiklų sąrašus, aprašykite, ką vertinate ir ko ne, kur esate įgudęs ir kur ne. Sugalvokite planą, kaip sau leisti tai, kame esate geras, ir kas jus džiugina.
  14. Apmąstykite savo gyvenimą ir paklauskite savęs, koks yra jūsų vienintelis stipriausias motyvas, kas jus veda pirmyn, koks jūsų tikslas ir kaip atrodys ta diena, kai žinosite, kad štai, jau galiu būti ramus. Sukurkite istoriją apie save – tai, kaip pateisinsite savo praeities veiksmus, ir kaip sudėliosite rytojaus viziją, taps jūsų ateities filosofija.
  15. Jei niekam nesate įsipareigojęs, įsipareigokite dienotvarkei, kurią sudaro veiksmai, laikui bėgant nuvesiantys jus ten, kur norite būti.
  16. Darykite viską sąmoningai. Tyčia. Dirbkite tyčia. Neleiskite savo gyvenimui tapti serija beprasmių, atsitiktinių veiksmų, kurie pradžioje atrodė malonūs, bet galiausiai virto niekiniais.
  17. Priimkite save taip rimtai, kiek to reikalaujate iš pasaulio. Jei norite, kad jus gerbtų ar jumis tikėtų, tai pirmiausia darykite pats – gerbkite save, tikėkite savimi. Ir elkitės atitinkamai pagal savo viziją.
  18. Ppradėkite iš naujo tiek kartų, kiek jums reikia. Nėra gėda persigalvoti. Baisiau yra savigrauža, kai žinai, kad gali geriau, bet neturi drąsos geriau padaryti.
Rimantė Kulvinskytė

Rimantė Kulvinskytė

Esu žurnalistė, televizijos ir radijo laidų vedėja, mama, žmona, dukra ir draugė. LAIMĖS DIETA yra mano kelionė ir bandymas sujungti visus šiuos vaidmenis taip, kad kiekviename jų jausčiausi laiminga. Čia dalinuosi savo asmeniniais išgyvenimais, patirtimis ir pamokomis, kurios suteikia drąsos pradėti dieną. Labai tikiuosi, kad čia rasi kažką artimo sau.
Patiko straipsnis? Paremkite puslapį Patreone (spauskite mygtuką, esantį žemiau).