SANTYKIAI

10 klausimų, kuriuos turite užduoti sau kasdien5 min read

7 rugpjūčio, 2021 4 min

Autorius:

Rimantė Kulvinskytė

10 klausimų, kuriuos turite užduoti sau kasdien5 min read

Reading Time: 4 minutes

Mes, lietuviai, neturime tokios dienoraščių tradicijos kaip, pavyzdžiui, anglakalbiai, bet labai džiaugiuosi, kad kasdienės savistabos užrašus vis daugiau mūsų atranda. Aš mėgstu rašyti, matau tame prasmę ir jaučiu, kad tai man padeda. Padeda paleisti emocijas, matyti plačiau, į save pažvelgti kitu kampu. Tikiu, kad žmogaus, kuris tiki rašymo galia, nereikia vilioti ir skatinti rašyti. Jis ir taip rašys.

Tačiau rašymas ne visada įvyksta savaime. Kartais, norėdami pradėti, turime šiek tiek pastūmėti save tai padaryti. Apie ką rašyti? Ko savęs klausti? Nuo ko pradėti stebėti savo dienas?

Savo kasdienius užrašus visada pradedu nuo dešimties klausimų – jie man padeda susidaryti bendrą vaizdą, stebėti savo pažangą per tam tikrą laikotarpį. Todėl šiuo atveju būtinas nuoseklumas. Jei dienoraštį pildysite du kartus per metus, pokyčių tikrai nebus.
Tad noriu pasidalinti klausimais, kurie padės stebėti, kaip keičiasi jūsų savijauta, kas ją lemia ir kaip reaguojate keičiantis gyvenimo aplinkybėms. Žodžiu, tai praktinė, ilgalaikė strategija, skirta geriau pažinti save.

Laimes dieta Patreon banner

Noriu jums dovanoti įkvėpimą rašyti, tad dalinuosi 10 klausimų, kuriuos kiekvienas mūsų turėtų užduoti sau:

 

 

  1. Kelintą valandą nuėjai miegoti ir kada pabudai?

Vienas iš geriausių dalykų, kuriuos galite sau pasidovanoti – tai pakankamai miegoti ir pabusti maždaug tuo pačiu laiku kiekvieną dieną.

Kalbu ne tik apie 8 valandų miegą, svarbu ir nuoseklus miego grafikas – mūsų kūnui patinka disciplina. Kaip sako mano psichologė: „Kai savęs nedisciplinuojame, mus disciplinuoti ima kiti, o tai niekam nepatinka. Galime numoti į save ir kitus ranka, bet tuomet mes nebeegzistuosime“.
Taigi, kur aš čia buvau 🙂 Žymėkitės savo užmigimo ir pabudimo laiką – taip paaiškės įpročių dėsningumas, matysite, kas veikia jūsų miegą, įvertinsite savo savijautą ir kitaip pradėsite jį vertinti.

Nuo šio klausimo dienoraštyje paprastai prasideda mano rytas. Tai lengvas būdas pradėti rašyti. Dauguma mano įrašų atrodo maždaug taip: „Pabudau 7 val., Miegojau apie 6 val. Jaučiuosi gerai.“

 

 

  1. Kaip jautiesi?

Pabudote energingas ar pavargęs? Tiesiog stebėkite save ir parašykite, kaip jaučiatės. Šiuo metu jums nereikia teisti savęs ar sugalvoti būdų, kaip tobulėti. Tiesiog parašykite apie tai, kaip jaučiatės be jokio kapstymo giliau.

Rašymo procesas apie tai, kaip jaučiatės, sukuria sąmoningumą. O sąmoningumas veda į teigiamus pokyčius.

 

 

  1. Ką valgei?

Štai dar vienas lengvas klausimas. Rašydami apie savo mitybą, jūs automatiškai pamatote, ką vartojate. Vėlgi, svarbu rašyti apie save be vertinimo ar sprendimo. Daugelis iš mūsų rašo kažką panašaus: „Negaliu patikėti, kad suvalgiau visą dvigubo sūrainio kompleksą. Aš neturėjau to daryti “.

Antrame sakinyje jau puolame save vertinti. Visi turime silpnumo akimirkų. Būkime sau atlaidūs, mokykimės iš savęs, pažinkime save ir auginkime norą kasdien dėl savęs padaryti bent mažą gerą dalyką.

 

  1. Ar treniravaisi? Jei taip, ką padarei? Jei ne, tai kodėl?

Mano tikslas yra kasdien – pasimankštinti bent pusvalandį arba bent tris kartus per savaitę – po valandą laiko. Mane motyvuoja ataskaitos prieš save. Man patinka uždėti varneles prie padarytų darbų.

Ir jei nesportavau dėl to, kad sergu, nieko tokio. Arba tingėjau, irgi gerai. Apie tingulio arba motyvacijos priežastis taip pat parašau – būti su savimi sąžininga mokausi kasdien.

 

 

  1. Ar esi sveikas?

Kai fiziškai jaučiuosi prastai, rašau apie tai, kad galėčiau panaudoti šią informaciją ateityje. Kiek laiko prireikė, kol mano nugara pasijuto geriau? Kaip jaučiausi per PMS? Kodėl neramiai miegu? Prieš kelias savaites keletą dienų jaučiausi išties prastai. Paklausiau savęs, kada paskutinįkart man buvo panaši situacija, kas lėmė tokius pojūčius – pasirodo, tiek vienu, tiek kitu atveju buvau dėl darbų apleidusi sportą. Tuomet paūmėjo ir nerimas, ir nugaros skausmas.

 

  1. Kokie Tavo darbai ir kokie jų tikslai?

Kai darbus suguldai popieriuje, galvoje pasidaro lengviau. Kai didelę užduotį suskirstai mažais žingsneliais, ji nebeatrodo neįveikiama.
Susirašyti darbus visada verta ne tik dėl pasitenkinimo savimi, kai pamatai išbrauktus punktus, bet ir dėl to, kad paklaustum, KODĖL juos darai. Nori, reikia ar bandai padaryti kažkam įspūdį? Kuris darbų svarbesnis, kuris – prasmingesnis, o nuo kurio padarymo priklauso kiti žmonės.

 

 

  1. Ką skaitai?

Šis klausimas – dar viena paskata skaityti. Nesu iš tų, kurie labai daug skaito, bet pratinuosi. Esu užsibrėžusi perskaityti 10 puslapių knygos kasdien. Užtrunku neilgai, o mėnesio gale surenku 300 puslapių. Be to, jei dar šiek tiek pareflektuoju apie tai, ką sužinojau skaitydama, geriau įsisavinu žinias ir faktus – du zuikiai vienu šūviu.

 

  1. Ar šią savaitę kalbėjais su draugais?

Visi mano išvardinti klausimai sau – apie tai, kas man svarbiausia gyvenime. Sveikata, gera savijauta, tobulėjimas, artimieji. Tai savotiška mano sistema. Tu gali susikurti savo sistemą, savus klausimus, kurie padėtų Tau sekti, kaip sekasi pildyti dalykus, kurie svarbus Tavo laimei. Tai yra atsakomybės už save forma.

 

 

  1. Kaip praėjo diena?

Šis klausimas yra apie Tavo bendrą savijautą. Jei į šį klausimą nuolat atsakysi neigiamai, laikas keisti savo gyvenimą. Tam, kad galėtumėte daugiau mėgautis savo dienomis, nebūtina daryti didelių pokyčių, tokių kaip, persikelti į kitą šalį ar ieškotis naujo darbo. Gali pakakti mažyčių pokyčių rutinoje: dėkingumo praktikos, meditacijos, vakarienių su draugais ar laiko sau.

 

  1. Ką veiksit rytoj?

Norint gyventi ne tik produktyviai, bet ir ramiai, reikia savidisciplinos. Nepainioki jos su rutina. Ne, tai yra tiesiog planas. Net ir savaitgalis atrodo ilgesnis, kai jį susiplanuoji. Kiekvieną vakarą, prieš baigdama darbus, skiriu kelias minutes susidėlioti rytdienos planui. Tuomet pabundu rami, žinau, ko pirmo imtis ir nelakstau kaip višta be galvos.

Rašymas yra mąstymo ir savirefleksijos forma. Kai pradėjau reguliariai skirti laiko prie kavos puodelio sau atsakyti į šiuos klausimus, pastebėjau, kad gyvenimas ėmė keistis – dažniau jaučiausi ramesnė, užtikrintesnė ir laiminga bei dėkinga sau už tai, kad kiekvieną dieną darau pažangą. Ar tai nėra didžiulė grąža už tokią nedidelę investiciją?

Rimantė Kulvinskytė

Esu žurnalistė, televizijos ir radijo laidų vedėja, mama, žmona, dukra ir draugė. LAIMĖS DIETA yra mano kelionė ir bandymas sujungti visus šiuos vaidmenis taip, kad kiekviename jų jausčiausi laiminga. Čia dalinuosi savo asmeniniais išgyvenimais, patirtimis ir pamokomis, kurios suteikia drąsos pradėti dieną. Labai tikiuosi, kad čia rasi kažką artimo sau.
Patiko straipsnis? Paremkite puslapį Patreone (spauskite mygtuką, esantį žemiau).