proTINGĖK

Kaip tvarkymąsi paversti smagiu: 10+ mano atradimų5 min read

27 vasario, 2021 4 min
Rimantė Kulvinskytė

Autorius:

Rimantė Kulvinskytė

Kaip tvarkymąsi paversti smagiu: 10+ mano atradimų5 min read

Reading Time: 4 minutes

Oi oi, tik nereikia pasakoti, kad tvarkytis yra baisiai smagu. Nebent Tu esi superorganizuotas pedantas, kuriam susidėjus knygas pagal abėcėlę pašiurpsta oda, kitu atveju galvos žodyne buitis yra įrašyta kaip antonimas laimei.
Taigi, pabandėme sudėlioti tuntą patarimų, kaip save įkalbinti tvarkytis ir apeiti tą smegenų dalį, kuri labai mėgsta atidėlioti, nes kaip bebūtų, tvarka namuose labai smarkiai prisideda prie mūsų dvasinės savijautos. Feng shui, žodžiu.

Varžybos su laiku. Kažką daryti norisi labiau, kai žinai, jog tai netruks amžinybės. Be to, kai laikas ribotas, apima tas pats jausmas, kaip bėgant nuo klouno su peiliu arba į nuplaukiantį laivą (nežinau, kas tamstą labiau motyvuoja – nuo ar į, tad pasirinkite J).
Mes su šeima turime kasvakarinį įprotį, kai 15 minučių nusistatome žadintuvą ir tvarkome tai, kas užkliūva už akių – nuo indų iki pagalvių, rūbų ar žaislų.

Muzika. Mažai kas taip motyvuoja siurbti kaip įsivaizdavimas, jog esi „I want to break free“ traukiantis Freddie Mercury. Bet gal nereikia tik įsivaizduoti? Gal iš tiesų reikia muzikos? O kas, jei susidarytum arba susirastum grojaraštį tvarkymuisi. Energingų, pakylėjančių dainų 20 minučių? Kai pradeda suktis iš naujo, Tu gali suktis sofos link ir susimesti koją ant kojos.

Laimes dieta Patreon banner

Vaikščiok kaip siurblys robotas. Eini pro nešvarų puodelį, tai nevartyk akių, o nunešk jį iki indaplovės. Neši nešvarius virtuvinius rankšluosčius į skalbinių dėžę, tai pakeliui. perbrauk jais dulkėtus paviršius. Bet šiaip, jei dažniau padėtume daiktus į vietą, netvarkos būtų mažiau. Man, pavyzdžiui, labai sunku nusinešti tą minėtą kavos puodelį. Tai dabar esu save nuteikusi, kad jo išsiplovimas yra dalis viso ritualo. Kai padėkoju sau už pertrauką. Juk numirus žmogui nepaliekame jo gulėti – gražiai aprengiame ir gražiai palaidojame. Puodelį matykime taip pat. Plius, kai kažką tokio mini labai lengvai sutvarkai, smegenyse įsižiebia pasiekimo lemputė ir kitąkart tas pats darbas nebegąsdina. Little by little.

Apdovanok save. Kol kažko nepadarai, kas gręžia Tavo pakaušį, tol neapdovanoji savęs žurnalu, pedikiūru ar glamūriniu brunchu. Užtenka grasinti vaikams, kad jei…, tai nebus…  Metas ir sau sąlygų iškelti. Be to, kai žinai, kad baigus gausi kažką gero, noras dirbti dar labiau išauga, o ir atsipalaidavimas be sąžinės graužačių yra daug tikresnis. Man tas geras dažniausiai būna ilga vonia su serialu ir veido kaukėmis.

Kažką mažo – kasdien. Niekada nesupratau žmonių, kurie negali pasimatyti, nes „visa šeštadienį tvarkosi“. Kaip tuomet laukti savaitgalio? Kas iš jo belieka? Todėl visus buitinius reikalus stengiuosi išbarstyti po darbo dienas. Vieną dieną atvarkau vieną kambarį, kitą dieną – kitą, tada vonią, tualetą… žiū, savaitgalį tereikia kokio pusvalanduko, ir viskas blizga.

Pasikviesk kažką į kompaniją. Tingi tvarkytis spintą? Paskambink draugui per Facetime’ą – gal ir jis tą patį darys… pasitarsite, ką pasilikti, ko atsisakyti, apsaugosi save nuo kaupimo sindromo, laikas greičiau prabėgs, o ir nesijausi iššvaistęs dienos buičiai, neįsijungs aukos mygtukas.
Man kompaniją tvarkantis dažnai palaiko podcastai. Nesvarbu, ar lankstyčiau rūbus, ar tvarkinėčiausi, klausydama įdomių laidų, jaučiuosi turtėjanti ir prasmingai leidžianti laiką.

Pripažink savo silpnybes. Nu kam dabar sau meluoti? Jau užtenka, kad meluojame kitiems 😀

Taip, galbūt Tu, kaip ir aš, esi iš tų, kurie niekaip negali nusirengti ar apsirengti, po savęs ant grindų nepalikdami rūbų kalno. Ką jau padarysi. Turi turėti bent vieną trūkumą, kad kiti šalia prastai nesijaustų 😀 Bet pabandyk surasti sprendimą. Padėk kėdę, kad rūbų nemestum ant žemės. Kėdės plotas ribotas, krūvos didelės nesukrausi, o jei sukrausi, ji naktį atrodys kaip į Tave spoksantis dėdė, tai ryte labai greitai ją norėsis panaikinti 😀

Išbandyk kažką naujo. Supervalančias pirštines, ekstra valymo priemonę, naują šepetį… kai valai su senais, apgliaumijusiais skudurais ir atskira bakterijų visata tapusiomis kempinėmis, ūpo daug nėra. Pasigamink natūralų, savo mėgiamo kvapo valiklį – žodžiu, pagalvok, kaip galėtum save pradžiuginti šioje srityje.

Pasipuošk. O kodėl ne? Man patinka tvarkytis pasidažius, kažkaip seksi apsirengus – užmetu į save keturiomis trinančią dėmę ant grindų ir galvoju: wow, mama, work it work it“.

Susikurk trigerius. Trigeris – tai dalykas, kuris paskatina tolimesnius veiksmus. Kaip, pavyzdžiui, kaskart žiūrint „Mad Men“ serialą, norisi kažkokio stipraus gėrimo rankoje 😀 Labai naudinga pririšti malonius ritualus prie pareigų. Tarkime, aš kasryt, užsiplikiusi arbatą einu apipurkšti gėlių – taip nepamirštu, kad turiu tai padaryti, o per tą laiką arbata pritraukia. O indaplovę iškraunu po rytinio pasivaikščiojimo su šunimi. Tuomet pasidarau kavos. Tą eiliškumą kartoju taip dažnai, kad tai tapo automatiniu veiksmu.

Paskutinį patarimą turbūt bus galima praktiškai panaudoti tik po karantino, bet… pasikviesk svečių. Kai kuriuos žmones motyvuoja tik smerkiantys kitų žvilgsniai, o tiksliau – jų vengimas. 🙂

Ir nepamiršk, kad kiekvienam darbui spalvą ir prasmę suteikiame mes patys. Yra jogos praktika, kuri visa pastatyta ant meditatyvaus buities darbų darymo: grindų, indų plovimo, langų valymo. Tai laikas, kai gali pabūti su savo mintimis, pakeliauti po prisiminimus, išsivalyti galvą. Daryk tai ne todėl, kad „niekam šiuose namuose daugiau nerūpi – visi apsišikę galėtų gyventi“, bet dėl to, kad Tau NORISI tai daryti, kad Tau SMAGU būti švariuose namuose ir Tavo kūnui bet koks judesys YRA DŽIAUGSMAS.


Daugiau skaitykite čia.


Rimantė Kulvinskytė

Rimantė Kulvinskytė

Esu žurnalistė, televizijos ir radijo laidų vedėja, mama, žmona, dukra ir draugė. LAIMĖS DIETA yra mano kelionė ir bandymas sujungti visus šiuos vaidmenis taip, kad kiekviename jų jausčiausi laiminga. Čia dalinuosi savo asmeniniais išgyvenimais, patirtimis ir pamokomis, kurios suteikia drąsos pradėti dieną. Labai tikiuosi, kad čia rasi kažką artimo sau.
Patiko straipsnis? Paremkite puslapį Patreone (spauskite mygtuką, esantį žemiau).