proTINGĖK

Kaip pakeisti gyvenimą akimirksniu?4 min read

9 spalio, 2020 3 min
Rimantė Kulvinskytė

Autorius:

Rimantė Kulvinskytė

Kaip pakeisti gyvenimą akimirksniu?4 min read

Reading Time: 3 minutes

Italijos mokslininkai atliko nedidelį tyrimą: pacientams, patyrusiems tą pačią, itin sudėtingą operaciją, buvo duodami nuskausminamieji. Skirtumas tik tas, kad identiškos vaistų dozės buvo suleistos arba mediko, arba per iš anksto užprogramuotą lašelinę. Tyrėjus nustebino tai, kad pacientai, kurie matė, kaip gydytojas jiems suleidžia vaistus, dvigubai mažiau skundėsi skausmu ir jautėsi nepalyginamai geriau už tuos, kuriems vaistai buvo suleisti nepastebimai. Tas pats pasitvirtino ir su sergančiais Alzheimerio liga, turinčiais aukštą kraujospūdį bei sergančiais depresija. Kai žmonės MATĖ, kad yra gydomi ir TIKĖJOSI, kad jausis geriau, ta pati procedūra, tas pats vaistas ar piliulė veikė nepalyginamai efektyviau.

Daug kas kas tai vadina placebo efektu – magija, kuri įvyksta galvoje. Bet iš tiesų, tai mūsų požiūris, mūsų nusiteikimas, kuris veikia kaip filtras suvokti informaciją, ją apdoroti, interpretuoti ir sukurti lūkestį. Mūsų nusiteikimas nėra reikalas be pasėkmių. Tiesą sakant, jis atlieka ypatingai svarbią rolę mūsų sveikatai ir mūsų savijautai.

Paimkime kitą pavyzdį: ar jūs esate sveiki dėl to, kad daug sportuojate, o gal vis dėlto jūs esate sveiki ir stiprūs dėl to, kad norite tokiais būti ir aiškiai suvokiate savo aktyvumo naudą? Ar gali būti taip, kad tiek pat judantis, bet apie tai visiškai negalvojantis žmogus bus mažiau sveikas? Gali. Ir čia vėl pagrindiniu smuiku griežia nusistatymas.

Laimes dieta Patreon banner

Kita tyrėjų grupė, vadovaujama Stanfordo profesorės Alios Crum, atliko neįtikėtinai įdomų tyrimą, kuriame dalyvavo 86 viešbučių valytojos iš visos Amerikos.

Šių moterų darbas yra nuolatinis judėjimas, kurio metu sudeginama vidutiniškai 200kcal per valandą. Tačiau paklausus, ar jos sportuoja,  2/3 moterų atsakė neigiamai. O į prašymą įvertinti save pagal tai, kiek juda, skalėje nuo 1 iki 10, trečdalis moteris atsakė „0“. Taigi, mokslininkai nusprendė pakeisti jų požiūrį. Jie padalino moteris į dvi grupes, pamatavo visų svorį, riebalų kiekį, kraujospūdį, įvertino pasitenkinimą darbu. Pirmajai grupei buvo parodyta 15 minučių prezentacija apie tai, koks jų darbas naudingas kūnui: kiek sudeginama kalorijų skalbiant, lyginant ar siurbiant, kaip tai teigiamai veikia širdies darbą ir kitus kūno procesus.  Antrajai grupei informacijos suteikta nebuvo. Po keturių savaičių tyrėjai grįžo tam, kad apstulbtų nuo rezultato. Moterys, kurių požiūris į darbą buvo pakeistas (atminkite –  per 15 minučių elementarių faktų prezentaciją!), buvo netekusios svorio, jų apimtys, kaip ir kraujospūdis, sumažėjo, o pasitenkinimas darbu išaugo. Sakote, bet gal tos laimingosios valytojus ir daugiau darbo tą mėnesį iš tos laimės įdėjo? Tas pats klausimas kilo ir tyrėjams: ar mūsų nusistatymas gali akimirksniu paveikti mūsų kūną? Tada buvo padarytas tyrimas su pieno kokteiliais: dietiniu (140kcal)ir kalorijų bomba (680kcal). Juos geriant, žmonėms buvo matuojamas alkio hormono – grelino – kiekis kraujyje. Kuo maistas sotesnis, tuo šio hormono kiekis mažesnis. Išgerus dietinio kokteilio, grelino sumažėjo, bet nedaug. Išgerus kaloringojo, jo kiekis nukrito keturis kartus daugiau. Logiška, sakytų dietologai. Tik vienas bet. Kokteilis abiem atvejais buvo tas pats.

Vadinasi, mūsų nusiteikimas gyjant, mūsų nusiteikimas dirbant, judant ar valgant – viskas turi įtakos mūsų savijautai, pasekmėms, rezultatams ir mūsų kūno reakcijai į visa tai.

Tarkime, stresas. Stresas yra blogai blogai blogai. Vėžys, širdies ligos, depresija, kepenų, plaučių susirgimai – viskas yra susiję su stresu. Bet stresas, kaip ir kiekvienas dalykas gyvenime… yra neapibrėžtas. Taip, jis gali būti blogas. Bet tik streso dėka mes pasiekiame aukščiausių rezultatų, mūsų smegenys gali dirbti kaip laikrodžiai, o mūsų kūnai – paneigti visus gamtos dėsnius. Stresas gerina susikaupimą, minčių eigą, dovanoja motyvaciją, jo dėka, smegenys ir kūnai užplūsta krauju ir deguonimi. Jei imsite galvoti būtent taip, o ne gailėsitės savęs kaskart eidami į darbą, kaip rodo moksliniai eksperimentai, didelė tikimybė, kad mažiau skaudės nugara, nebejausite tokios įtampos kakle, miegosis geriau, o ir laimės dirbti bus daugiau.

Jeigu nustosite senėjimo procesą matyti kaip neišvengiamą puvimo procesą, o pradėsite mėgautis įgaunamomis patirtimis ir asmeniniu, tik su metais ateinančiu, augimu, medikai garantuoja – gyvensite ilgiau.

Aš nesakau, kad nesvarbu, kiek judame ar ką valgome, bet faktas – tiek mūsų emocinei gerovei, tiek fizinei sveikatai nusistatymas, nusiteikimas yra be galo svarbu. Ir kai pagalvoji, kaip gali save įgalinti, kiek superjėgų sau suteikti, kiek laimės, pasitenkinimo ar įsiprasminimo sau dovanoti vien pakeisdamas nusistatymą… norisi šokti iki dangaus.

Taip, vos per akimirką galite pakeisti savo gyvenimą. Tik pakeiskite požiūrį.

Mokytis yra nesunku – tai dovana.
Auginti vaikus – ne kančia, o atradimų kupina patirtis.
Eiti į darbą – tai dalintis savo žiniomis, išlaikyti nepriklausomybę ir padėti kitiems.
Gyventi santuokoje – tai ne tarnauti, o dėkoti už galimybę dalintis gyvenimu su kažkuo.
Stovėti kamštyje – tai ne būti įkalintam, o džiaugtis proga pabūti su savo mintimis ir susiplanuoti darbus.
Valgyti – tai ne storėti, o mėgautis…


Daugiau skaitykite čia.


Rimantė Kulvinskytė

Rimantė Kulvinskytė

Esu žurnalistė, televizijos ir radijo laidų vedėja, mama, žmona, dukra ir draugė. LAIMĖS DIETA yra mano kelionė ir bandymas sujungti visus šiuos vaidmenis taip, kad kiekviename jų jausčiausi laiminga. Čia dalinuosi savo asmeniniais išgyvenimais, patirtimis ir pamokomis, kurios suteikia drąsos pradėti dieną. Labai tikiuosi, kad čia rasi kažką artimo sau.
Patiko straipsnis? Paremkite puslapį Patreone (spauskite mygtuką, esantį žemiau).