MIEGAS

Miegas: kaip jį išnaudoti problemoms spręsti ir idėjoms kurti?3 min read

26 gegužės, 2020 2 min
Rimantė Kulvinskytė

Autorius:

Rimantė Kulvinskytė

Miegas: kaip jį išnaudoti problemoms spręsti ir idėjoms kurti?3 min read

Reading Time: 2 minutes

Aš labai myliu miegoti. Ne tik dėl to, kad man patinka tinginiauti. Aš dievinu savo sapnus ir esu jiems dėkinga už daugybę puikių idėjų ir sprendimų.
Pamenu, kažkada buvo sprendžiamas klausimas, ar prodiuseris Justinas Milušauskas mane pasiims į Gran Kanariją dirbti scenariste vasaros šou. Parašiau kelis scenarijų pavyzdžius ir nė vienas netiko. Galiausiai telefonu Justinui pasakiau: einu pamiegosiu pietų, susapnuosiu naują scenarijų ir tau atsiųsiu. Justinas buvo be žado, bet daug nekomentavo, sako: „OK, varyk“. Ir, spėkit ką, aš užmigau ir susapnavau tai, ką reikia! Pamiegojusi gavau darbą.

Ir čia ne kokia dievo apvaizda. Ne. Miegą mokslininkai ir kūrėjai jau daugybę metų naudoja problemoms spręsti ir idėjoms generuoti.

Štai garsusis prancūzų rašytojas Marcelis Proustas miegą vadino „vieninteliu išradingumo šaltiniu“. Holivudo legenda, režisierius Jamesas Cameronas susapnavo „Terminatoriaus“ idėją, siužetą ir net patį pavadinimą. Susapnuotas buvo ir „Rolling Stones“ hitas „(I Can’t Get No) Satisfaction“, kurį pašokęs iš miegų ne tik sugrojo, bet ir įsirašė Keithas Richardsas.

Laimes dieta Patreon banner

Bet, kaip jau minėjau, tu neturi būti Holivudo dievukas, genijus ar išprotėjęs mokslininkas, kad miego pagalba galėtum spręsti problemas ar generuoti idėjas.
Moksliškai tai vadinama „struktūrizuotu pasąmoninių idėjų ir minčių generavimu“. Jeigu esate girdėję apie brainstorming – smegenų audrą, tai čia būtų sleep-storming – audringai produktyvus miegas. Jeigu mes galime kurti idėjas nemiegodami, kas sakė, kad jų negalime generuoti miegodami? Niekas. Tik kaip tai daryti?

Keli patarimai PRODUKTYVIAM miegui:

Pradėkite sapnų dienoraštį. Šalia lovos pasidėkite užrašinę ir vos nubudę užsirašykite sapną su visomis detalėmis, nes įsidienojus jos labai greitai išsisklaido. Aš kartais naudoju diktofoną, tik, prisipažinsiu, paskui tingiu perklausyti. Ir šiaip, stengiuosi telefono arti lovos neturėti, tad sena gera užrašinė yra nepakeičiama. Naktį, būna, užsirašau tik vieną žodį, bet ir jo pakanka sapnui atsiminti.

Prieš miegą pasikalbėkite su savimi. Pasitarkite su pasąmone, kokį klausimą sapnuose norėtumėte išspręsti, kokios idėjos jums reikia, kokia problema neduoda ramybės. Susitarkite, o tada išjunkite visus rūpesčius ir pabandykite apie iššūkį negalvoti, pasakykite sau, kad štai, jau pasinervavau, dabar atsipalaiduosiu, o ryte jau žinosiu, kaip elgtis. Pamedituokite, pasvajokite apie laimę dovanojančius dalykus, ir miegokite – atsakymai ateis į sapnus.

Pažadinkite save. Jei pavyksta, vidury nuostabaus, akis atveriančio sapno, prisiverskite iš tiesų atverti akis ir viską užsirašyti. Menininkas Salvadoras Dali ir išradėjas Thomas Edisonas specialiai save žadindavo. Salvadoras snausdavo ant kėdės rankoje laikydamas šaukštą, o ant žemės pasidėjęs keptuvę. Krentantis šaukštas jį pažadindavo ir Salvadoras puldavo rašytis tai, ką susapnavo, ar kas pirmiausia šauna galvon. Panašiai elgdavosi ir Edisonas. Nežinau, kiek toks elgesys priduoda sveikatos, bet, kita vertus, kitąkart nubudę vidury nakties nesinervuokit, kad „kaip aš neišsimiegojęs ryt į darbą eisiu“, o pabandykite prisiminti, ką sapnavote.

Juk būtent sapnai prisidėjo prie Einšteino realiatyvumo teorijos, o the Beatles dainą „Yesterday“ Paul McCartney susapnavo vieną jaukią 1964-ųjų naktį. Ir jūs taip galite!

 

Daugiau miego patarimų rasite čia.

Rimantė Kulvinskytė

Rimantė Kulvinskytė

Esu žurnalistė, televizijos ir radijo laidų vedėja, mama, žmona, dukra ir draugė. LAIMĖS DIETA yra mano kelionė ir bandymas sujungti visus šiuos vaidmenis taip, kad kiekviename jų jausčiausi laiminga. Čia dalinuosi savo asmeniniais išgyvenimais, patirtimis ir pamokomis, kurios suteikia drąsos pradėti dieną. Labai tikiuosi, kad čia rasi kažką artimo sau.
Patiko straipsnis? Paremkite puslapį Patreone (spauskite mygtuką, esantį žemiau).