FEATURED SANTYKIAI

Masturbacija – nemigai gydyti? TAIP.4 min read

31 kovo, 2021 3 min
Rimantė Kulvinskytė

Autorius:

Rimantė Kulvinskytė

Masturbacija – nemigai gydyti? TAIP.4 min read

Reading Time: 3 minutes

Masturbacija – nemigai gydyti? TAIP.

Jeigu kyla sunkumų miegant, tuomet skubame gelbėti situaciją. Tyrimai įrodė, kad seksas su partneriu, arba savimi, gali padėti pagerinti jūsų miego kokybę.

Pasak Nacionalinio miego fondo, miegamasis yra skirtas dviem dalykams: seksui ir miegui.

Tačiau čia turime menkutę problemėlę – nepakankamai turime nei to, nei to.

Laimes dieta Patreon banner

2017 m. Seksualinio elgesio archyve paskelbtas tyrimas rodo, kad vieniši ar susituokę žmonės 2010-ųjų pradžioje turėjo lytinių santykių rečiau nei 1990-ųjų pabaigoje – devynis kartus per metus!

Tūkstantmečio amžiaus žmonės užsiima seksu mažiau, tačiau mokslininkai teigia, kad tai nėra ilgesnio darbo laiko ar padidėjusio pornografijos naudojimo pasėkmė. Iš esmės, mažiau žmonių palaiko pastovius santykius, o tie, kurie juos palaiko, įskaitant vedusias poras, užsiima seksu rečiau.

Ir tyrimai parodė, kad kokybiško miego trūkumas gali pabloginti nuotaiką, libido – seksualinė potraukį ir tiesiogiai veikti romantišką nuotaiką.

 

Tai ar seksas padeda geriau miegoti?

Nors nėra pakankamai klinikinių įrodymų, leidžiančių manyti, kad seksas įtakoja miegą, eskpertų teigimu, sekso metu išsiskiriančios cheminės medžiagos gali padėti gerinant miego kokybę. Be kita ko, tai labai susiję su hormonu oksitocinu, kitaip vadinamu „meilės hormonu“.

Daktaras Ameras Khanas, „Sutter Health“ neurologas, miego specialistas ir „Sehatu Sleep“ įkūrėjas Šiaurės Kalifornijoje, teigia, kad oksitocinas išsiskiria kartu su prieraišumo jausmu ir meiliu ar jausmingu prisilietimu, sukeliančiu malonų jausmą.

„Kiti laimės hormonai, tokie kaip dopaminas, prolaktinas ir progesteronas, gali turėti įtakos atsipalaidavimo ir mieguistumo jausmui po gero  sekso“, – tikina Kahnas.

Po visų svarstymų galima pagrįstai sakyti, kad abipusiai patenkinanti fizinė ir psichinė sąveika prieš miegą pagerina nuotaiką, padidina geros savijautos jausmą, atpalaiduoja ir palengvina dirbančio proto išjungimą – šis gali ramiai eiti miegoti.

2016 m. Otavos universitete atliktų tyrimų apžvalga rodo, kad seksas prieš miegą gali sumažinti stresą ir galbūt padėti kovoti su  nemigos problemomis, todėl tai yra „galima alternatyva ar papildymas kitoms nemigos intervencijos strategijoms“.

Meilės sau galia

Kaip jau buvo paminėta anksčiau, žmonės užsiima seksu rečiau, iš dalies dėl to, kad palaiko pastovius santykius su partneriu.

Taigi, kas trukdo masturbacijai pagerinti miegą? Iš tikrųjų tai niekas.

Nicole Prause, mokslų daktarė, Liberos laboratorijos Los Andžele įkūrėja, tyrinėja būtent šį atvejį.

Kai kurie iš šių eksperimentų tiria tai, ar masturbacija lemia kokybiškesnį miegą. Tyrimai su gyvūnais, pasak jos, parodė, kad patinėliams, kurie patyrė orgazmą, miego kokybė buvo geresnė, tačiau su žmonėmis tai dar nebuvo įrodyta.

„Manoma, kad gyvūnams šis poveikis pasireiškia dėl vazopresino, kuris žmonėms taip pat didėja orgazmo metu, todėl greičiausiai jis veikia ir žmonėms“, – tikina N.Prause.
Be to, kad tyrinėja seksualinio pasitenkinimo poveikį miegui, Prause taip pat yra licencijuota psichologė, dirbanti su elgesio medicina, įskaitant miego palaikymo problemas.

Masturbacija šiuo atveju neminima atliekant standartizuotus miego vertinimus ar gydant, tačiau psichologė mano, kad įtraukti masturbaciją į nemigos gydymą būtų sveikintina.

„Manau, kad tai yra baisi meškos paslauga pacientams, ypač tiems, kurie kovoja su nemiga vaistais, be to, masturbacijos naudos nuneigimas gali padidinti stigmą tiems, kurie sėkmingai ją naudoja savo miego sutrikimams valdyti“, – sakė ji.

Vis dėlto tyrėjai sutinka, kad nereiktų koncentruotis vien į orgazmą – mėgavimąsis kartu praleistu laiku, fizinis, emocinis ir psichinis bendrumas padeda nuraminti mintis ir lengviau užmigti.

 

Už sekso ribų

Bet kuris sekso ekspertas pasakys, kad svarbu ne tik veiksmo užbaigimas, bet ir pats veiksmas – hormonai, kurie gali padėti jums miegoti, išsiskiria tiesiog būnant artimo žmogaus draugijoje, net jei tai nėra susiję su seksu.

Bet kadangi miegamasis yra skirtas miegui ar seksui, galite padaryti keletą mažų dalykų, kad ta erdvė būtų šventa. Tai apima trikdžių, tokių kaip televizoriai, plančetės, kompiuteriai, telefonai pašalinimą – spoksojimas į ekraną prieš pat miegą gali sugadinti tparos ritmą arba natūralų kūno sinchronizavimą su Saule. Be to tyrimai rodo, kad tai taip pat prisideda prie partnerių nepasitenkinimo.

„Jei spoksai į savo telefoną, nesiglamonėji, neapsikabini, tuomet tikrai neužsiimsi seksu“, – vienbalsiai tikina ekspertai. Tad jei norisi į lovą prisikviesti karštą nuotaiką, verčiau kartu pasižiūrėkite erotišką video, pasidalinkite scenarijais, kurie seksualiai jaudina kiekvieną jūsų, atlikite nugaros masažą, padarykite nešvankiausių frazių varžybas ar sužaiskite seksą telefonu, kai abu kalbantieji – skirtinguose lovos galuose. O tuomet… miegokite saldžiai ir ilgai.

Rimantė Kulvinskytė

Rimantė Kulvinskytė

Esu žurnalistė, televizijos ir radijo laidų vedėja, mama, žmona, dukra ir draugė. LAIMĖS DIETA yra mano kelionė ir bandymas sujungti visus šiuos vaidmenis taip, kad kiekviename jų jausčiausi laiminga. Čia dalinuosi savo asmeniniais išgyvenimais, patirtimis ir pamokomis, kurios suteikia drąsos pradėti dieną. Labai tikiuosi, kad čia rasi kažką artimo sau.
Patiko straipsnis? Paremkite puslapį Patreone (spauskite mygtuką, esantį žemiau).