DARBAS

LAIMĖ DIRBTI: Pardavėją įkvepia vadovų atsidavimas: „Jie rodo pavyzdį ir žodžiais, ir darbais, ir atmosferos kūrimu“8 min read

8 liepos, 2021 6 min

Autorius:

Rimantė Kulvinskytė

LAIMĖ DIRBTI: Pardavėją įkvepia vadovų atsidavimas: „Jie rodo pavyzdį ir žodžiais, ir darbais, ir atmosferos kūrimu“8 min read

Reading Time: 6 minutes

– Kai ėjau į šį darbą, tikėjausi monotonijos. Na ką gi tos kasininkės veikia, galvojau, skaičiuoja, skaičiuoja, skaičiuoja. O realybė buvo visiškai priešinga – kiekviena diena, kiekvienas pirkėjas skirtingas. Daug bendravimo ir įsiklausymo į kitus, – šypsosi Šalčininkuose esančios „Maximos X“ kasininkė-pardavėja Aliona Protasova (33). – Man tai labai patinka. Pavyzdžiui, jauni žmonės viską perka greitai, jiems kalbų nereikia, tad ir nekalbini. Yra tokių klientų, kuriems norisi išsipasakoti, pasiskųsti, būti išklausytiems, o kiti atvirkščiai – patys puikios nuotaikos, tad stengiasi ją ir Tau pakelti. Prie kiekvieno prisitaikai, randi bendrą kalbą.

Atėjo laikinam ir nebenorėjo išeiti

Aliona atvira – galvojo į „Maximą“ ateinanti dirbti laikinai, draugės pakviesta pakeisti atostogų išėjusias koleges.

– Pakeičiau vieną kasininkę, paskui kitą. Baigėsi terminuota darbo sutartis, o aš pagavau save liūdint. Supratau, kad man čia patiko, – prisipažįsta pašnekovė, o aš jai paantrinu, kad dažniausiai tai, ką turime, įvertiname tik praradę. Laimei, Aliona buvo įvertinta, ir netrukus vėl gavo pasiūlymą dirbti – vieną kolegių išleido auginti mažylio. – Man atrodo, kad dirbu taip neseniai, o kai paskaičiavau, supratau, kad aš čia jau septinti metai!
Pagal išsilavinimą administratorė, anksčiau dirbusi drabužių parduotuvėje, jauna moteris tikina, kad dabartinėse pareigose jaučiasi puikiai.

Laimes dieta Patreon banner

– Dirbti mūsų niekas neverčia – jeigu dirbame, vadinasi, patinka. O jei gerai dirbti, akivaizdu – savo darbą myli. Per prievartą nei gerai dirbti, nei tikrai mylėti juk negali.
O kad Aliona savo darbą myli – akivaizdu. „Maximos“ iniciatyvoje, kviečiančioje pastebėti ir įvertinti jos komandos narių darbą, ji tapo klientų mėnesio heroje.

Laiškas – už rūpestį

„Paskutinis apsipirkimas pranoko visus mūsų lūkesčius. Mus aptarnavo kasininkė maloni, greita ir labai dėmesinga. Tarp visų prekių pastebėjo, kad sūreliai, kurie buvo su akcija 4vnt. už 1 eurą, mes buvome pasiėmė 6, pasiūlė pasiimti dar 2, kad būtų su nuolaida. Visą laiką kasininkė aptarnavo su gera nuotaika palaikydama pokalbį, nors diena ėjo į pabaigą ir dažniausiai visi būna pavargę. Iškilo klausimų apie nuolaidų kortelę, kasininkė pasiūlė ir padėjo atsisiųsti programėlę, paaiškino, parodė kaip naudotis. Kas labiausiai nustebino, norėdami įsigyti Dormeo prekę, kurios tuo metu nebuvo parduotuvėje, buvo pasiūlyta palikti savo telefono numerį ir net nesitikėjome, bet po keleto dienų gavome žinutę, kad mūsų norima prekė yra parduotuvėje. Taip maloniai, dėmesingai ir visais klausimais kompetentingai dar niekur nėra mūsų aptarnavę. Manau, kad tokie darbuotojai turi būti pastebėti, nes tokių darbuotojų dėka į parduotuvę su mielu noru grįšime dar ne kartą. Aptarnavimas buvo aukščiausio lygio ir paliko neišdildomą įspūdį. Be to kas svarbiausia, darbuotojos dėka, turim Dormeo prekes kurias seniai norėjome įsigyti, bet nei vienoje parduotuvėje niekaip negalėjome užtaikyti. Didelis AČIŪ už tokį rūpinimąsi savo klientais.“ – štai šis pirkėjos, kurią su vyru puikiai pamena ir pati pardavėja, paliktas atsiliepimas Alionai atnešė specialų apdovanojimą.
– Jie buvo labai geranoriška pora, vyras nuolat juokavo ir labai maloniai kalbėjo – aptarnauti juos buvo vienas malonumas, – šypsosi pašnekovė, o man pasidžiaugus, kad toks aptarnavimas skamba kaip amerikietiškas standartas, Aliona prasitaria, jog visa tai kyla iš jos pačios lūkesčių. – Kai nedirbu, esu lygiai ta pati pirkėja. Žinau, kaip norėčiau būti aptarnaujama, tad taip pat aptarnauju ir kitus. Jei man kyla klausimų, tikiuosi, kad pardavėjas į juos nuoširdžiai atsakys, nes jei klausiu, vadinasi, nėra aišku. Mums, pardavėjoms, daug kas gali būti savaime suprantama, bet tai nereiškia, kad ir klientui tai bus akivaizdi tiesa.

Dirbti gerai įkvepia geras pavyzdys

Kai įsisiūbuoja pokalbis apie laimę dirbti, Aliona skuba paminėti savo parduotuvės administraciją ir vadovę Oksaną, kurią laiko dideliu autoritetu.

– Kiek kartų jau buvo taip, kad savimi abejojau, o direktorė padrąsino. Reikėjo kolegę atostogų iš informacijos kasos išleisti. Nerimavau, nes ten reikia daug funkcijų atlikti, netikėjau, kad pavyks, bet direktorė pasakė: „STOP, Aliona, nesinervink. Viskas bus gerai, aš žinau, kad Tu susitvarkysi“. Ir susitvarkiau. O po kurio laiko buvau paprašyta pavaduoti vyr.kasininkę. Vėl jaudulys ir vėl direktorės padrąsinimas: „Nesijaudink, visi Tau padėsime, jei kas bus neaišku, patarsime – viskas bus gerai“, – prisimindama šypsosi Aliona, juk tiesa ta, kad kai galvoji, jog gali, ir kai manai, kad negali, abiem atvejais esi teisus. – Mūsų direktorė nuostabi. Iki šiol negaliu atsidžiaugti tuo, kaip puikiai susitvarkė su pandemijos iššūkiu: greitai, tiksliai, tvarkingai, be jokios panikos. Žinoma, galutinis rezultatas, darbo eiga priklauso nuo komandos vieningumo, mes padedame vieni kitiems, pavaduojame – nė už ką savo kolegų nekeisčiau, esame nuostabiausia komanda.
Klausausi Alionos, ir man pro akis bėga visi ankstesni interviu su „Maximos“ klientų herojais. Nė kiek neperdėdama galiu pasakyti, kad jokie mano draugai ar pažįstami, dirbantys tiek valstybiniame, tiek privačiame sektoriuje, su tokia meile apie kolegas nekalba ir tokia vienybe nesidžiaugia. Iš kur tas komandiškumo jausmas? Kas tai – kasdienės motyvacijos ar bendrų išbandymų pasekmė?

– Manau, kad didžiausią įtaką daro parduotuvės vadovybė. Jei nori, kad darbuotojai dirbtų gerai, ir pats turi stengtis. Mūsų administracija kasdien rodo gerą pavyzdį – ir žodžiais, ir darbais, ir sveikos, pagarbios atmosferos kūrimu.

Laimės matematika

Aliona nedailina kasdienybės. Žinoma, sako, kad visokių dienų būna, ir kad išbandymų per tuos septynerius metus pasitaikė ne vienas. Pirmasis jų – alkoholio įstatymas, ribojantis pardavimo laiką, antrasis – pandemija.

– Pamenu, kai įvedė valandas dėl alkoholinių gėrimų, kiek tekdavo visko apie save išgirsti, kiek pykčio mes, kasininkės, sulaukdavome – neveikdavo jokie aiškinimai, kad mes tik vadovaujamės valstybės įstatymais. Būdavo, žinoma, ir ašarų, visko. Bet galiausiai išmokau taip nebereaguoti, viską spręsti švelnumu, – šypsosi pardavėja. – Po to sekė karantinas, ir vėl teko dirbti diplomatėmis: atsirado netikinčių virusu, nenorinčių nei kaukės dėvėti, nei atstumo laikytis, o mes kantriai kartodavome, kad čia ne mūsų parduotuvė sukarinta, kad tokia praktika ne vien Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje. Taip, šiame darbe kantrybės reikia nemažai – juk mes, kasininkai, kaip juokauju, esame paskutinė instancija prieš išeinant iš parduotuvės, norisi, kad žmogus iš jos išeitų pozityviai nusiteikęs.

Bet daug ką atperka, tikina Aliona, nuolatiniai klientai, besidžiaugiantys, kai pardavėja grįžta iš atostogų, į kasą užsukantys pasilabinti, pasakyti komplimentą ar padėkos žodį.

– Rodos, su kiekvienu klientu stengiesi, nė vieno neišskiri, bet kai kurie Tavo pastangas pastebi, ir tada nustembi ir pats, būna malonu.

– Aliona, paskaičiuokim, – nusišypsau pardavėjai. – Kiek klientų per dieną aptarnaujate?

– Apie keturis šimtus, o kartais ir daugiau.

– Kelis iš jų priverčiate nusišypsoti? Tarkim, šimtą.

– Tarkim.

– Kiekvienas iš to šimto grįžta namo ar keliauja į darbą, ir pakelia nuotaiką savo antrosioms pusėms ar kolegoms. Sakykim, keturiems žmonėms. Jei ne pakelia, tai bent nesugadina. Per mėnesį tai yra 6000 žmonių, o aš net neskaičiuoju, kaip toliau klojasi tų kitų, kuriems pakėlė nuotaiką iš parduotuvės grįžęs žmogus, dienos, kiek jie žmonių pradžiugina.

– Niekada taip apie savo darbą negalvojau. Koks didelis skaičius! – žodžių pritrūksta Aliona ir dar labiau susikuklina, kai priduriu, koks svarbus jos darbas – juk išties, kasininkės neretai yra paskutinė instancija prieš išeinant į dieną ar ją užbaigiant.

 

Pati Aliona dieną mėgsta pradėti ramybe. Sako, keliasi iki darbo likus dviems valandoms vien tam, kad galėtų ramiai susiruošti, pasidaryti arbatos, pasigaminti gražius pusryčius ir nusiteikti gerai dienai.

– Tas laikas sau, su savimi, man yra labai svarbus. Ir nesvarbu, kas laukia – darbas ar poilsis. Mėgstu pabūti su savo mintimis, klausytis klasikinės muzikos. Mėgiamiausias kūrinys – Frederiko Šopeno „Pavasario valsas“, – šypsosi pašnekovė, o paklausta, su kuo turi daugiau kantrybės – klientais ar šeimos nariais, nusijuokia, kad su visais vienodai. – Dukra manimi nuolat stebisi – kaip aš niekada nekeliu balso ar nesupykstu, bet aš įsitikinusi, kad viską galima išspręsti be konflikto.
Aliona – jauna mama, jos dukrai jau šešiolika.
– Kai jos susilaukiau, buvo tikrai sunku, bet dabar į nieką šios patirties nekeisčiau. Ji  – mano didžiausias pasididžiavimas ir palaikymas. Sako, kad kai jau galės, vesis mane kartu į klubą su draugėmis – labai džiaugiuosi tokiu artimu mūsų ryšiu, – su neslepiamu jauduliu pasakoja, – Yra tekę patirti didelių, su sveikata susijusių išbandymų, kai nežinojau, kas mano vaiko laukia, todėl dabar ir esu tokia laiminga, nes supratau, kad jei Tavo vaikai sveiki, tuomet gyvenime nėra problemų, kad viskas išsprendžiama. Dėkoju dievui ir likimui už viską, ką turiu. O ko sau linkiu? Drąsos, ryžtingumo, pasitikėti savimi, nebijoti iššūkių ir…. kuo mažiau situacijų, kuriuose reiktų kantrybės.


Na ir aš palinkėsiu drąsos ir ryžto padėkoti visiems, kurie jus pradžiugino ar vis dar džiugina – didinkite laimingų žmonių skaičių mūsų šalyje. Padovanokite „Maximos“ komandos nariams dar vieną progą šypsotis ir dar didesnį džiaugsmą dirbti. Skirkite minutę padėkoti tiems, kurie kasdien dėl jūsų daro daugiau. Paslaugi kasininkė, rūpestingas salės darbuotojas, patarimų negailintis konditeris ar dėmesingas mėsininkas – visiems iki vieno svarbu būti pastebėtiems ir įvertintiems. Parašyti atsiliepimą galite mobiliojoje „Maxima“ programėlėje, skambindami telefonu 8 800 200 50 arba paspaudę šią nuorodą.

TURINYS PARUOŠTAS BENDRADARBIAUJANT SU MAXIMA

Rimantė Kulvinskytė

Esu žurnalistė, televizijos ir radijo laidų vedėja, mama, žmona, dukra ir draugė. LAIMĖS DIETA yra mano kelionė ir bandymas sujungti visus šiuos vaidmenis taip, kad kiekviename jų jausčiausi laiminga. Čia dalinuosi savo asmeniniais išgyvenimais, patirtimis ir pamokomis, kurios suteikia drąsos pradėti dieną. Labai tikiuosi, kad čia rasi kažką artimo sau.
Patiko straipsnis? Paremkite puslapį Patreone (spauskite mygtuką, esantį žemiau).