DARBAS

LAIMĖ DIRBTI: Per karantiną padeda šypsenos: „Mes, pardavėjai jas tikrai matome, net jei jūs ir su kaukėmis“7 min read

26 lapkričio, 2020 5 min
Rimantė Kulvinskytė

Autorius:

Rimantė Kulvinskytė

LAIMĖ DIRBTI: Per karantiną padeda šypsenos: „Mes, pardavėjai jas tikrai matome, net jei jūs ir su kaukėmis“7 min read

Reading Time: 5 minutes

– Kad ir kur gyvenimas mane vedė, kad ir kiek visko jame buvo, ar kiek dalykų keitėsi, nesikeitė tik viena – visada žinojau, kad mielai grįžčiau į „Maximą“. Man tas žinojimas, tas saugumo jausmas visada buvo didžiausia dovana, – tikina Palangoje, „Maximoje X“ vadybininke dirbanti Jelena Masevičienė.
„Maximoje“, kaip pasakoja mano pašnekovė, dirbti ji pradėjo tuomet, kai sūnui buvo treji. Dabar jis – jau septyniolikos, o mažesniajai Jelenos dukrai – devyneri.
„Banginis“, „Akropolis“, „BIG“ – visuose šiuose prekybos centruose Jelena padėjo atidarymui paruošti „Maximos“ parduotuves.

– Esu klaipėdietė, gyvenu šalia „Banginio“. Man jo lokacija buvo tobula – penkerius metus tenai pradirbau salės darbuotoja. Tą laiką prisimenu su ypatinga nostalgija – nuostabus kolektyvas ten buvo, labai jo ilgėjausi, kai išėjau motinystės atostogų. Po jų į „Maximą“ nebegrįžau, Darbo birža pasiūlė kurjerės pareigas Lietuvos Pašte. Ten išdirbau penkerius metus. O kai šeimyninis gyvenimas sušlubavo, po skyrybų, pagalvojau, kad norėčiau susirasti dar vieną, papildomą darbą. Vėl pasiprašiau atgal į „Maximą“ pusei etato. Kurį laiką dirbau dviejuose darbuose, bet galiausiai parduotuvės vadovai persiviliojo mane. Dabar aš čia jau pilna koja, – šypsosi. – Aš visada palaikiau gerus santykius su buvusiomis kolegėmis, visada susirašinėdavau su „Maximoje“ dirbančiomis mergaitėmis. Visada žinojau, kad ir kur bedirbčiau, anksčiau ar vėliau grįšiu čia – iš visų darbdavių, pas kuriuos dirbau, „Maxima“ man paliko šilčiausią įspūdį. Buvau užtikrinta, kad visąlaik čia gausiu darbą, nes esu gera darbuotoja, o tai komanda labai vertina.

„Mes visada jūsų lauksime“

Nuo rugsėjo mėnesio Jelena gyvena Palangoje. Kaip pati prasitaria, norėjo balto lapo ir gyvenime viską kardinaliai pakeisti.

Laimes dieta Patreon banner

– Vadovai pasiūlė man vietą Palangoje, tad taip čia su vaikais ir atsidūrėme. Esu be galo laiminga,  kad išsinuomavome nuostabų kotedžiuką prie miško – Klaipėdoje už tokį patį dvigubai brangiau mokėtume! Man patinka Palangos tyla ir ramybė, čia viskas visai kitaip nei Klaipėdoje. Čia net ir parduotuvėje kolegos visai kitaip bendrauja, kolektyvas mažas, jau nieko nepaslėpsi, nori nenori viską sužinos. Nori ar nenori, tave parduotuvė vis tiek įtrauks į savo šeimą, – kvatoja Jelena. – Viskas mano gyvenime nutiko taip, kaip turėjo būti. Džiaugiuosi, kad čia esu. Džiaugiuosi, kad grįžau. Būna, ir pati klientams pasakau tą patį, ką man sakydavo vadovė: „Mes visada jūsų lauksime“. Nesvarbu, koks žmogus bebūtų – piktas ar pavargęs, bambėtų ar burbuliuotų po nosimi, tiesa yra ta, kad jo mes visąlaik laukiame sugrįžtant. Tai išgirdęs, neretas pirkėjas nušvinta.

Svarbiausia – tolerancija žmonėms

Jelena žodžius berte beria – pozityvūs ir šilti, jie iš moters liejasi lyg upė. Iš kur pas ją tiek meilės ir atsidavimo visiems, klausiu, o pašnekovė tik nusišypso.

– Esu tolerantiškas žmogus, visiems jaučiu pagarbą – ir senam, ir jaunam. Pastebėjau, kad gyvenime kuo daugiau pyksti, kuo daugiau  nervuojies, tuo labiau nesiseka. Reikia kuo daugiau šypsotis. Aišku, buvo mano gyvenime visko – ir permainų, ir rizikų. Bet visą laiką tai priimdavau kaip neišvengiamybę. Viskas, kas vyksta, turi vykti – vadinasi, dabar tiesiog toks etapas. Bet viskas visada praeina ir viskas visada išsisprendžia. Na taip, dabar karantinas, savotiškas chaosas pasaulyje, daugybė apribojimų. Bet kada nors ateis diena ir prisiminę šią savo patirtį šypsosimės. Tikiu, kad tikrai kažkada į ją žvelgsime visai kitaip nei žvelgiame dabar. Viskas susitvarkys, nes amžino nieko nėra. Net bėdų.

 

Nuotrauka D. Rimeikos

Džiugina šurmulys ir veiksmas

Klausau Jelenos ir pritariamai linkčioju – ji yra iš tų žmonių, kurie patys yra kaip laimės šaltinis, patys – kaip namai ir užuovėja kitiems. Nenuostabu, kad ji visur jaučiasi gerai, nes, tikiu, su šitiek meilės gyvenimui, Jelena kolegoms ir artimiesiems yra tikra dovana.

– Nėra dienos, kai nenorėčiau eiti į darbą. Man patinka šurmulys, pirkėjų srautas. Patinka, kad nereikia sėdėti kažkur tamsiame kampe, kad galiu būti veiksmo centre, viską matyti, daug judėti, jausti žmonių energiją. – pasakoja parduotuvės vadybininkė. – Žinote, juokas juokais, bet man net pačių akcijų keitimas patinka – jaučiuosi labai arti pasaulio pulso, matau, kas pirkėjams aktualu,. Džiaugiuosi, kai galiu kažkam patarti. Į darbą einu kaip į šeimą, tai mano antras gyvenimas. Niekada nebuvo taip, kad skaičiuočiau sekundes, minutes, kada baigsiu darbą. Eini ir dirbi, o dirbant laikas labai greitai prabėga.

Vienas didžiausių džiaugsmų – šventinės prekės

Pasak Jelenos, mes retai nuvertiname mylimą darbą, nes dirbti tai, ką mėgsti, kasdien tai darant jausti džiaugsmą, yra viena didžiausių dovanų gyvenime.
– Dabar artėja šventės, parduotuvė puošiasi, tai aš tik ir galvoju: „Duokit man gražiai prekes išstatyti!“. Dėlioju, apžiūrinėju, pasidžiaugiu kiekviena prekyte. Kiekvienais metais gamintojai vis ką nors kito sugalvoja, vis įdomesnius saldainius ar gražesnius išpakavimus pateikia – visada su nekantrumu laukiu, pamatyti, kas bus pasiūlyta šiemet. O pati pamačiusi, noriu ir pirkėjams tą grožį parodyti! Galėčiau visus tuos žaisliukus dėlioti ir dėlioti, kabinti kojines, kurti kompozicijas iš prekių.

Išties, su šypsena atsidūsta mano pašnekovė, „Maximos“ komanda gyvena nuo šventės iki šventės: Helovyno puošmenas keičia Kalėdų, kalėdines – vasario 16-osios ir Valentino dienos. Paskui jau, žiū – ir Velykos, ir Joninės.

– Vasarą prekyba pajūrio parduotuvėse vyksta savotiškomis bangomis. Tik spėk lentynas užpildyti, užplūsta poilsiautojai, ir vėl tuščia. Džiaugiuosi, kad per karantiną, kai keliauti nebegalima, daug tautiečių poilsiui rinkosi Palangą. Smagu pabendrauti su žmonėmis iš visos Lietuvos, tas šurmulys atneša šventės, atostogų jausmą. Gera čia Palangoje. Juolab, kad ir Klaipėda netoli – dažnai per išeigines aplankau ten gyvenančius tėvus ir draugus. Smagu, kad tų išeiginių turime kaip niekas kitas daug. Spėjame ir padirbti, ir iš širdies pagyventi.

Brangina santykį su klientais

„Maximos“ inicatyvoje, kviečiančioje pastebėti ir įvertinti jos komandos narių darbą, Jelena tapo klientų mėnesio heroje. Toks įvertinimas moteriai – be galo svarbus ir motyvuojantys.

– Santykį su klientais visada labai branginu. Stengiuosi neprašyta padėti, o paklausta patarimo, patariu iš širdies. Nesvarbu, apie ką jis būtų – kaukę plaukams, keptuvę ar valymo priemonę. Jei esu bandžiusi, jei galiu garantuoti, tuomet drąsiai rekomenduoju. Būna, po kelių dienų žmogus sugrįžta su didžiausiomis padėkomis už gerą patarimą. Tuomet pačiai motyvacija dar labiau pakyla, – pasakoja moteris, besidžiaugianti daugybe užsimezgusių draugysčių su pirkėjais. – Žinau, ką mūsuose įprasta sakyti, kad mes pikti, susiraukę, bet iš savo patirties galiu pasakyti: Lietuvoje gyvena daugybė įdomių, malonių, mandagių žmonių. Pagal vienetus negalima spręsti apie visumą, o visumoje mes – puikiai išauklėti.

Karantinu pardavėja nesiskundžia – tikina, kad dirbti su kaukėmis ir ypatingai saugant lankytojus, jau įprato. Dabar pati dažniau besilankančius nuramina, kad jeigu pats saugosies, tuomet ir būsi saugus.
– Baimė ar panika nieko gero neduoda ir problemos nesprendžia. Jeigu tvarkingai dėvėsime kaukes, dezinfekuosime rankas, laikysimės atstumo, visi būsime saugesni. Žinote, labai ir šypsenos padeda. Mes, pardavėjai jas tikrai matome, net jei jūs ir su kaukėmis – juk iš akių vien galima pasakyti, kad žmogus laimingas, tad, prašau, šypsokitės.


O jeigu be šypsenos norite dar ir palikti padėką, žinokite, ji bus labai įvertinta ir perduota jos gavėjui. Jei kasininkė, kasininkas, kepėjas, mėsininkas ar salės darbuotojas praskaidrino jūsų šiandienos nuotaiką, pažadino jūsų šypseną, padėjo rasti ieškomą prekę, patarė ar padovanojo puikią apsipirkimo patirtį, atsilyginkite tuo pačiu! Įvertinti ir pagirti tuos, kurie dėl jūsų daro daugiau, galite mobiliojoje „Maxima“ programėlėje, skambindami telefonu 8 800 200 50 arba paspaudę šią nuorodą.

TURINYS PARUOŠTAS BENDRADARBIAUJANT SU 


Daugiau skaitykite čia.

 

 

 

Rimantė Kulvinskytė

Rimantė Kulvinskytė

Esu žurnalistė, televizijos ir radijo laidų vedėja, mama, žmona, dukra ir draugė. LAIMĖS DIETA yra mano kelionė ir bandymas sujungti visus šiuos vaidmenis taip, kad kiekviename jų jausčiausi laiminga. Čia dalinuosi savo asmeniniais išgyvenimais, patirtimis ir pamokomis, kurios suteikia drąsos pradėti dieną. Labai tikiuosi, kad čia rasi kažką artimo sau.
Patiko straipsnis? Paremkite puslapį Patreone (spauskite mygtuką, esantį žemiau).